Pagini

miercuri, 18 martie 2020

Amida Dharma (ediția online gratuită)


Coperta provizorie a cărții

Buddhismul Jodo Shinshu sau Amida Dharma este calea către atingerea Nirvanei (Iluminării supreme) prin credința în Buddha Amida. Această cale a fost propovăduită de Buddha Shakyamuni (Buddha istoric) și apoi transmisă până în timpurile noastre de o lungă serie de Maeștri și învățători între care îi amintesc în mod special pe Shinran Shonin (1173-1262), fondatorul acestei școli în Japonia și Rennyo Shonin (1415-1499), restauratorul ei. 
Cuvintele ”Jodo Shinshu” se traduc prin ”adevărata școală a Tărâmului Pur” iar Dharma înseamnă învățătură, așadar, Amida Dharma este învățătura despre salvarea necondiționată oferită de Buddha Amida. Cu ajutorul acestui Buddha numit Amida ne naștem în Tărâmul său Pur (sfera sa de influență) după moarte iar acolo atingem Iluminarea perfectă (Nirvana).

Cartea aceasta reprezintă esența învățăturii buddhiste Jodo Shinshu așa cum este ea predată la templul Amidaji și în organizația noastră internațională. Studiul ei este obligatoriu pentru orice adept iar dacă cineva nu o poate citi, atunci îi va fi citită de către preot sau unul dintre colegii de la templu.

Amida Dharma conține așadar, minimul de cunoștințe pe care trebuie să-l aibă un membru Amidaji. 

Această carte este simplă, fără citate și informații detaliate, fără mulți termeni specifici[1], limitată la ceea ce este strict necesar pentru a înțelege lumea naşterilor şi morților repetate (samsara) și Calea către eliberarea din ea.

Textul este aranjat în paisprezece capitole, fiecare capitol având pasajele numerotate pentru o lectură și citare ușoară, după exemplul altor texte clasice.

Cititorului îi sunt oferite explicații legate de karma și samsara, despre natura de Buddha și ce este Nirvana sau Iluminarea, cine sunt Buddha Shakyamuni (Buddha istoric) și Buddha Amida, ce este credința, ce trebuie să facă pentru a avea credință, cum să asculte învățătura și cum trebuie să se comporte în legătură cu credința (cele opt precepte ale credinței), etc. De asemenea, i se explică ce obține aici în această viață dacă se încrede în Buddha Amida și avantajele nașterii în Tărâmul Pur după moarte.

La final i se prezintă în doisprezece puncte idealul moral propovăduit de Buddha Shakyamuni.
Ideea fundamentală că Amida Dharma nu este o justificare sau o încurajare pentru un comportament rău apare atât în Marea Sutră, în secțiunile 31-40, pe care le explic în Comentariu al Sutrei despre Buddha al Vieții Infinite , precum și în scrierile lui Shinran Shonin, în special în Mattosho și Tannisho, unde se spune foarte clar că nu trebuie să consumăm otravă (să facem fapte rele) dacă avem antidotul (salvarea necondiționată a lui Amida), sau cu alte cuvinte, nu trebuie să luăm iubirea și salvarea oferită de Amida ca fiind o încurajare la a da curs tendințelor noastre negative ori să credem că dacă suntem salvați de Amida nu mai trebuie să facem niciun efort în a avea un comportament corect. Ce înseamnă acest comportament corect din punct de vedere buddhist este explicat în multe sutre și tratate buddhiste din care am făcut un rezumat cât mai detaliat care să ofere cititorului un ghid pentru viața de fiecare zi.

Toate cele paisprezece capitole conțin învățături care sunt dezvoltate în detaliu, cu citate din Buddha Shakyamuni și Maeștrii tradiției noastre, în celelalte cărți ale mele pe care vă invit să le citiți dacă vreți să aprofundați învățătura prezentată aici.

Indiferent ce ați studia de-a lungul vieții voastre să țineți minte cele scrise în această carte care este esența căii către nașterea în Tărâmul Pur al lui Buddha Amida. Tot ceea ce este prezentat în ea se află în armonie cu Legământul Principal al lui Amida și cu intenția tuturor Buddha.

Namo Amida Bu

*



Cei care vor să susțină activitățile mele de preot buddhist și templul Amidaji pot face o mică DONAȚIE (click aici pt a ajunge în secțiunea DONAȚII). Orice ajutor, indiferent cât de mic, este binevenit și apreciat.








[1] Când un termen specific apare în text, de exemplu, shinjin (credință), jiriki (putere personală), Tariki (Puterea lui Buddha Amida), etc, aceștia sunt însoțiți de explicația în paranteză, exact ca în această notă de subsol.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.