Nu este nevoie să creăm nimic
special
în mintea noastră. A rosti Namo Amida Bu
cu
credință înseamnă să acceptăm că tot ceea
ce este necesar salvării
noastre depinde
în întregime de Buddha Amida.
|
Întrebare:
Cum aș putea spune dacă am sau nu credință (shinjin) din
moment ce nu există vreo senzație anume ori ceva special cu care să o asociez?
Răspuns:
În loc să te întrebi dacă simți ceea ce unii spun că ar
”trebui să simți” în legătură cu credința, mai bine te-ai întreba următoarele:
- - cred în existența lui Buddha Amida și a
Tărâmului Său Pur?
- primesc salvarea lui Buddha Amida așa cum a fost ea
promisă în Legământul Său Principal? Sunt un om care se încrede total în El?
- accept faptul că numai
Buddha Amida mă poate salva din nașterile și morțile repetate și că nimic
din ceea ce se găsește în personalitatea mea neiluminată nu mă poate ajuta în
atingerea acestui scop?
Dacă răspunsul tău la întrebările de mai sus este un ”DA!”
hotărât și neșovăielnic, atunci ești un om care a primit credința (shinjin).
Așadar, a
fi credincios nu are legătură cu faptul că simți ceva anume sau că ai o
înțelegere intelectuală a tuturor conceptelor buddhiste, inclusiv a credinței,
ci că accepți și știi că Buddha Amida și Tărâmul Său Pur există cu adevărat și
că te salvează negreșit, asigurându-te de nașterea acolo după moarte.
Când spui
DA, acesta este Namo Amida Butsu rostit ca expresia a credinței. Nimic special nu este implicat aici, doar a ști că ești salvat de acest Buddha real numit Amida[1].
Fricile tale personale, problemele sau dificultățile nu au
nicio importanță în ceea ce privește credința și nașterea în Tărâmul Pur
deoarece ele sunt parte a personalității tale neiluminate, în timp ce credința
și nașterea în Tărâmul Pur se datorează Puterii lui Amida. Cauza problemelor
personale și a diverselor temeri se află în iluziile și atașamentele noastre,
în timp ce cauza credinței, a rostirii Numelui și a nașterii în Tărâmul Pur se
găsește în Puterea lui Buddha Amida. De acest motiv se spune în Tannisho că nici un rău nu poate
împiedica Nembutsu și nici un bine nu îi este superior.
Nimic din ceeea ce se găsește în personalitatea noastră
neiluminată nu ne poate influența sau îmbunătăți șansele de a ne naște în
Tărâmul Pur. Doar Buddha Amida ne poate duce acolo, așa că ar trebui să
depindem de El, nu de senzațiile și sentimentele noastre.
[1] Cunoașterea faptul că ești
salvat de Amida poate fi, bineînțeles, însoțită de bucurie în momentul trezirii
pentru prima oară a credinței sau de mai multe ori de-a lungul vieții. Intenția
mea nu este să neg faptul că bucuria poate acompania credința. Ceea ce vreau să
spun este că nu trebuie să depindem de
prezența sau absența unei senzații speciale sau a vreunui sentiment anume.
Credința este a ști că ești salvat de Buddha Amida. Faptul că uneori ești
foarte încântat de acest lucru iar alteori te depășesc problemele sau
dificultățile personale, nu are absolut nicio importanță. Credința este
credință, indiferent că te simți bine sau rău. Ceea ce te salvează este Puterea lui Amida, nu capacitatea ta de a te
bucura sau de a simți cine știe ce sentiment deosebit.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.