Pagini

miercuri, 25 decembrie 2024

Păcatele noastre nu sunt obstacole pentru nașterea în Taramul Pur

”Junsei i-a spus lui Shonin[1]: ‘Se spune în Scrisori
[2] că odată cu trezirea pentru prima oară a shinjinului (credinței), păcatele karmice grave sunt distruse în întregime și se atinge stadiul celor cu adevărat stabiliți sau stadiul de non-retrogresiune. Însă tu tocmai ai spus că atât timp cât trăim, nu avem cum să ne ferim de rău. Cuvintele tale sună diferit de ceea ce se spune în Scrisori.’
 
Shonin a răspuns: ‘Atunci când se spune că pacatele karmice grave[3] sunt distruse în întregime în momentul trezirii pentru prima oară a shinjinului, înseamnă că nașterea în Tărâmul Pur este stabilită prin puterea acestei treziri și că relele comise nu mai pot deveni un obstacol în atingerea Nașterii acolo; de aceea, ele sunt ca și inexistente. Însă atât timp trăim în această lume Saha, tendința de a comite noi păcate karmice nu este epuizată. Ești tu Junsei, deja iluminat și deci liber de orice greseală?
 
Se spune în scripturi că păcatele karmice grave sunt anulate în momentul trezirii pentru prima oară a shinjinului. Trebuie să te întrebi încontinuu pe tine însuți dacă ai atins sau nu shinjin (credința) în loc să te preocupe dacă mai ai sau nu păcate karmice grave. E treaba lui Amida dacă te va salva după ce ți-a distrus păcatele karmice grave ori dacă te salvează în timp ce le lasă așa cum sunt. Nu trebuie să te preocupe acest lucru. Adu-ți aminte că shinjinul este de cea mai mare importanță.’ Astfel a vorbit și a accentuat, Shonin.” 
În momentul trezirii pentru prima oară a credinței semințele karmei noastre rele sunt sterilizate iar ele nu mai pot încolți într-o altă viață samsarică unde să renaștem din nou, să suferim, să murim, iar să renaștem și tot așa la nesfârșit. Asta se înțelege prin păcatele karmice grave sunt anulate în momentul trezirii pentru prima oară a shinjinului (credinței)” și ”ele sunt ca și inxistente”, adică nu ne mai pot trage înapoi în samsara. Cu toate acestea, continuăm să primim efectele karmei trecute din alte vieți și din această viață. De asemenea, karma habituală continuă să existe atât timp cât ne aflăm încă în acest trup samsaric, adică asemenea unui dependent de droguri care nu se poate lăsa, nici noi nu scăpăm de iluzii, atașamente, patimi și greșelile care decurg din acestea – cât timp trăim în această lume Saha, tendința de a comite noi păcate karmice nu este epuizată”. Pentru că NU atingem Iluminarea aici și acum și nu ne aflăm aici și acum în Tărâmul Pur, mințile noastre sunt supuse greșelii – ”ești tu Junsei, deja iluminat și deci liber de orice greseală?”
 
Așadar, din moment ce problema karmei rele și efectele tendinței inevitabile de a greși este rezolvată de Amida în cazul în care ne încredem în El, trebuie să fim siguri că avem credință în loc să devenim obsedați de puritate. Acesta e sensul cuvintelor ”trebuie să te întrebi încontinuu pe tine însuți dacă ai atins sau nu shinjin (credința) în loc să te preocupe dacă mai ai sau nu păcate karmice grave.”          
 
”E treaba lui Amida dacă te va salva după ce ți-a distrus păcatele karmice grave ori dacă te salvează în timp ce le lasă așa cum sunt. Nu trebuie să te preocupe acest lucru. Adu-ți aminte că shinjinul este de cea mai mare importanță.” Asta înseamnă că pe calea Tărâmului Pur nu contează impuritatea sau puritatea, deoarece cauza nașterii acolo NU se află în noi înșine, ci în Buddha Amida. De aceea, credința (shinjin) în El este de cea mai mare importanță. Prin credință (shinjin) ne conectăm la Puterea infinită a lui Buddha Amida, singura capabilă de a ne duce în Tărâmul său Pur.
Din momentul trezirii pentru prima oară în noi a credinței în Amida, intrăm în stadiul celor asigurați de nașterea în Tărâmul Pur, cunoscut și sub denumirea de stadiul celor cu adevărat stabiliți sau stadiul de non-retrogresiune” și nimic din interiorul sau exteriorul nostru nu ne mai poate împiedica să ajungem acolo după ce părăsim aceste trupuri samsarice.



[1] Întrebarea îi este adresată lui Rennyo Shonin
[2] Se refera la Scrisorile lui Shinran (Mattosho).
[3] Si deci, consecintele lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.