Pagini

luni, 24 decembrie 2018

Întrebare despre venerarea lui Maitreya și a lui Buddha Amida

Buddha Amida înconjurat
de opt mari bodhisattva, dintre care
unul este Maitreya

Întrebare: Îl respect și venerez atât pe Maitreya cât și pe Buddha Amida. Ambii au propriile tărâmuri pure și practici asociate cu ei. De asemenea, îi venerez și respect pe toți Buddha. Ce părere ai despre asta?

Răspuns: Este bine să-i respecți pe toți Buddha, însă nu trebuie să uităm că fiecare Buddha are propriul mod de a se raporta la ființele sensibile. Dacă vrem să ne conectăm la Buddha Amida trebuie să urmăm instrucțiunile lui din Legământul Principal: ”încredeți-vă în mine, rostiți Numele meu și doriți-vă să vă nașteți în Tărâmul meu Pur”. Nimic altceva. Așadar, pentru a ne naște în Tărâmul lui Amida trebuie să ne focalizăm exclusiv pe Amida, adică să ne încredem doar în El, să rostim doar Numele lui și să dorim să renaștem doar în Tărâmul lui Pur.

Atât Maitreya (Miroku în japoneză), cât și Amida au propriile tărâmuri, respectiv Tusita și Sukhavati unde ființele pot dori să ajungă după moarte Este ca și cum ar fi două orașe diferite. Dacă vrei să ajung într-un anume oraș iei trenul cutare. Nu ai cum să ajungi simultan în ambele orașe cu același tren. Trebuie să alegi. În cazul tău trebuie să alegi dacă vrei să mergi în tărâmul lui Maitreya sau al lui Buddha Amida. Pe lângă asta, diferența dintre cele două tărâmuri este că în al lui Maitreya se ajunge greu în timp ce la Amida oricine poate ajunge – de fapt, este cel mai ușor accesibil tărâm iluminat. Tot ceea ce ți se cere este să ai credință și practică exclusivă.

Trebuie să înțelegi că a rosti exclusiv Numele lui Buddha Amida în timp ce te încrezi exclusiv în El, nu înseamnă că nu ai respect față de ceilalți Buddha sau că-i neglijezi. Buddhașii nu sunt asemenea oamenilor obișnuiți sau al copiilor, să se simtă neglijați. 
Din contră, toți Buddha vor ca tu și toate ființele să vă bazați exclusiv pe Amida. De asemenea, toți Buddha slăvesc Numele lui Amida și te încurajează să-l spui tu însuți. De ce? Deoarece principalul scop al tuturor Buddha este să salveze toate ființele iar ei sunt conștienți că dintre toate metodele, doar calea oferită de Amida le salvează cu adevărat pe TOATE fără să ia în considerare nivelul lor de evoluție spirituală. Deoarece metoda oferită de Amida este cea mai ușoară Cale, toți Buddha o laudă și o recomandă.

Mai mult decât atât, deoarece toți Buddha slăvesc Numele lui Amida, când rostești acest Nume îi slăvești automat pe toți Buddha – așa că nu e nevoie să le mai aduci slavă fiecăruia în parte ori să te bazezi pe ei individual.  Când urmezi ceea ce toți Buddha slăvesc și încurajează atunci devi discipolul tuturor Buddha. Fiind focalizat exclusiv pe Amida arăți automat respect față de toți Buddha.

Buddhașii propovăduiesc multe metode pentru cei care nu se pot încă baza exclusiv pe Amida, însă adevărata lor dorință este ca toți să ajungem până la urmă să ne concentrăm pe Amida.  Așadar, orice altă învățătură și practică ce nu are legătură cu încrederea exclusivă în Amida este provizorie, în timp ce a avea credință și a rosti Numele reprezintă Poarta principală a Dharmei lui Buddha sau altfel zis, Poarta universală a eliberării pentru TOATE ființele.

De asemenea, Maitreya a fost prezent când Shakyamuni a vorbit despre salvarea oferită de Buddha Amida și a acceptat această învățătură cu credință. Când Maitreya însuși va coborî din tărâmul Tusita și va deveni următorul mare Buddha în această lume va propovădui de asemenea, salvarea oferită de Amida. Așadar, după cum vezi, de oriunde am pleca ajungem tot la Buddha Amida. Dacă te încrezi exclusiv în Amida împlinești dorința inimii lui Maitreya și a tuturor Buddha.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.