vineri, 28 iunie 2019

Opt reguli pentru a proteja și transmite mai departe adevărata credință în Buddha Amida ("preceptele" credinței autentice)


Mai mulți cititori și membri mi-au cerut să le ofer un ghid strict și detaliat despre cum să gândească și să se comporte în chestiunile legate de credință (shinjin) pentru a nu cădea pradă viziunilor greșite ori să nu fie pricină de viziuni greșite în ceilalți. Așa cum probabil știți, dacă ați citit cartea mea Credință și Nembutsu în buddhismul Jodo Shinshu, credința adevărată în Buddha Amida are opt aspecte (elemente):

1)      A accepta existența lui Buddha Amida și a Tărâmului său Pur
2)      A accepta istoria lui Buddha Amida așa cum a fost ea spusă de Buddha Shakyamuni în Marea Sutră
3)      A dori să te naști în Tărâmul Pur pentru atingerea Iluminării supreme[1] 
4)      A avea dubla convingere profundă (nishu jinshin), adică a ști că ești o persoană extrem de limitată din punct de vedere karmic, incapabil să atingi Buddheitatea prin puterea ta personală și că doar Buddha Amida te poate salva prin Puterea Legământului său, fără a cere nimic de la tine

5)      A accepta fără nicio îndoială Legământul Principal al lui Buddha Amida și a fi sigur de nașterea în Tărâmul Pur
6)      A accepta că nașterea în Tărâmul Pur al lui Buddha Amida are loc după moarte
7)      A rosti Numele lui Buddha Amida
8)      A nu amesteca Nembutsu și devoțiunea față de Buddha Amida cu alte credințe și practici din afara sau dinauntrul Dharmei lui Buddha.    

Elementele acestea sunt parte integrantă a unei minți/inimi credincioase. Ele apar natural în cel care se încrede în Buddha Amida și care este, așa cum spuneau Maeștrii liniei noastre de transmisie, un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha[2]. Orice altceva, ca de exemplu a avea o minte calmă sau concentrată în viața de fiecare zi, a fi virtuos ori nevirtuos, a avea sau nu experiențe mistice, etc, nu are absolut nicio importanță în ceea ce privește credința în Buddha Amida.
Așadar, aceia care vor să fie în acord cu Amida Dharma și să protejeze transmiterea credinței autentice către alte generații pentru a nu cădea nici ei, nici ceilalți în capcana viziunilor greșite, trebuie să aibă ei înșiși credință și cele opt elemente ale credinței.

De asemenea, pentru cei care mi-au cerut o explicație detaliată a ceea ce să facă și să nu facă in ceea ce privește credința, am prezentat aceste elemente sub forma a opt reguli asemănătoare ca formulare unei samaya (set de precepte). Toți membrii comunității noastre trebuie să le urmeze:

1) Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu trebuie să nege el însuși ori să-i încurajeze pe alții să nege existența lui Buddha Amida și a Tărâmului său Pur. El nu trebuie să creeze cauzele, condițiile, metodele sau karma negării existenței lui Buddha Amida și a Tărâmului său Pur. Ca discipol al lui Amida și al tuturor Buddha el trebuie să aibă devoțiune și credință în Buddha Amida, ajutând întotdeauna ființele sensibile să se încreadă în El și să-și dorească să se nască în Tărâmul său Pur.

2)  Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu trebuie să nege el însuși ori să-i încurajeze pe alții să nege istoria lui Buddha Amida așa cum a fost ea povestită de Buddha Shakyamuni în Marea Sutră. El nu trebuie să creeze cauzele, condițiile, metodele sau karma negării acesteia. Ca discipol al lui Amida și al tuturor Buddha el trebuie să accepte în credință Marea Sutră și istoria lui Amida așa cum a fost ea propovăduită acolo de Shakyamuni, ajutând întotdeauna ființele sensibile să se procedeze la fel.

3) Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu trebuie să nege el însuși ori să-i încurajeze pe alții să nege importanța dorinței de a ne naște în Tărâmul Pur pentru atingerea Iluminării perfecte. El nu trebuie să creeze cauzele, condițiile, metodele sau karma opririi ființelor sensibile de la a-și dori să se nască în Tărâmul Pur pentru atingerea Iluminării perfecte. Ca discipol al lui Amida și al tuturor Buddha el trebuie să încurajeze mereu ființele sensibile să-și dorească să renască în Tărâmul Pur pentru atingerea Iluminării perfecte.

4) Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu trebuie să nege el însuși ori să-i încurajeze pe alții să nege că sunt persoane cu profunde limitări karmice, incapabile să atingă Buddheitatea prin propriile puteri și că numai Buddha Amida le poate salva prin Puterea Legământului său. El nu trebuie să creeze cauzele, condițiile, metodele sau karma negării salvării din samsara prin Puterea lui Amida. Ca discipol al lui Amida și al tuturor Buddha el trebuie să încurajeze mereu ființele sensibile să se considere pe ele însele ca fiind persoane cu profunde limitări karmice, incapabile să atingă Buddheitatea prin puterea lor personală și să accepte că numai Buddha Amida le poate salva prin Puterea Legământului său, fără a cere nimic de la ele.

5) Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu trebuie să se îndoiască el însuși ori să-i facă pe alții să se îndoiască de Legământul Principal și de nașterea în Tărâmul Pur. El nu trebuie să creeze cauzele, condițiile, metodele sau karma îndoielii față de Legământul Principal al lui Buddha Amida și de nașterea în Tărâmul Pur. Ca discipol al lui Amida și al tuturor Buddha el trebuie să încurajeze mereu ființele sensibile să accepte fără nicio îndoială Legământul Principal al lui Amida și să fie sigure de nașterea lor în Tărâmul Pur.

6) Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu trebuie să nege el însuși ori să-i încurajeze pe alții să nege că nașterea în Tărâmul Pur are loc după moarte. El nu trebuie să creeze cauzele, condițiile, metodele sau karma negării faptului că nașterea în Tărâmul Pur are loc după moarte. Ca discipol al lui Amida și al tuturor Buddha el trebuie să încurajeze mereu ființele sensibile să accepte că nașterea în Tărâmul Pur are loc după moarte.

7) Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu trebuie să abandoneze el însuși ori să-i încurajeze pe alții să abandoneze rostirea Numelui lui Buddha Amida (Nembutsu). El nu trebuie să creeze cauzele, condițiile, metodele sau karma abandonării rostirii Numelui. Ca discipol al lui Amida și al tuturor Buddha el trebuie să încurajeze mereu ființele sensibile să rostească Numele lui Amida.

8) Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu trebuie să amestece el însuși ori să-i încurajeze pe alții să amestece Nembutsu și devoțiunea față de Buddha Amida cu alte credințe sau practici dinauntrul sau dinafara Dharmei lui Buddha. El nu trebuie să creeze cauzele, condițiile, metodele sau karma amestecării Nembutsului și devoțiunii față de Buddha Amida cu alte credințe sau practici dinauntrul sau dinafara Dharmei lui Buddha. Ca discipol al lui Amida și al tuturor Buddha el trebuie să încurajeze mereu ființele sensibile să rostească exclusiv Nembutsu și să se dedice total lui Buddha Amida.




[1] Iluminarea supremă, Buddheitatea, Nirvana, etc sunt termeni sinonimi.
[2] Click aici pentru a citi explicațiile mele despre Adevăratul discipol al lui Amida și al tuturor Buddha, https://josho-adrian.blogspot.com/2018/12/adevaratul-discipol-al-lui-amida-si-al.html


Niciun comentariu:

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- CREDINTA SI NEMBUTSU IN BUDDHISMUL JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Persoane interesate