duminică, 29 iulie 2018

Înțelesul lui "se încred în mine cu o credință sinceră, doresc să se nască în tărâmul meu și rostesc Numele meu chiar și numai de zece ori" din Legământul Principal al lui Buddha Amida




               Un îndrăgostit autentic va spune din când în când ”te iubesc” și își va dori să fie împreună cu persoana iubită. La fel, cel care se încrede cu sinceritate în Buddha Amida va exprima această credință rostind Numele lui Amida și își va dori să se nască în Tărâmul Său Pur. Lucrurile sunt foarte simple. Sentimentele de iubire se exprimă automat prin cuvinte pline de afecțiune la fel cum credința în Amida se manifestă ca Namo Amida Bu (Nembutsu). Așadar, putem spune că Nembutsu și dorința de a ne naște în Tărâmul Pur al lui Buddha Amida sunt expresii ori manifestări ale credinței. Cel care are credință (”se încrede cu o credință sinceră”) în Amida va rosti cu siguranță Numele acestui Buddha și își va dori să fie cu El în Tărâmul Pur. De aceea Shinran Shonin a spus că shinjin (credința) este cauza nașterii în Tărâmul Pur și a atingerii consecutive a Nirvanei:

”Prin puterea karmică a marelui Legământ, cel care a atins credința adevărată (shinjin) este în armonie perfectă  cu cauza nașterii în Tărâmul Pur și este dus acolo de puterea karmică a lui Buddha; din acest motiv a ajunge în Tărâmul Pur este ușor iar atingerea Nirvanei supreme nu este împiedicată de nimic.”[1]

”Doar cu credința asemenea diamantului putem noi,
cei ce trăim în epoca rea a celor cinci pângăriri,
să abandonăm pentru totdeauna nașterile și morțile repetate
și să atingem Tărâmul Pur al stării naturale[2][3]

”Cauza Iluminării perfecte (Bodhi) este credința.
Cu toate că Iluminarea se poate atinge prin mai multe metode, dacă credința este prezentă atunci toate celelalte sunt conținute în ea”.[4]
           
În conformitate cu învățătura școlii noastre, credința (shinjin) în Buddha Amida conține următoarele elemente:

1)      A accepta existența lui Buddha Amida și a Tărâmului Său Pur (click aici pentru a citi)
2)      A accepta istoria lui Buddha Amida așa cum a fost ea povestită de Buddha Shakyamuni în Marea Sutră (click aici pentru a citi)
3)      A dori să te naști în Tărâmul Pur pentru atingerea Iluminării supreme[5]  (click aici pentru a citi)
4)      A avea dubla convingere profundă (nishu jinshin), adică a ști că ești o persoană extrem de limitată din punct de vedere karmic, incapabil să atingi Buddheitatea prin puterea ta personală și că doar Buddha Amida te poate salva prin Puterea Legământului Său, fără a cere nimic de la tine.  (click aici pentru a citi)
5)      A accepta fără nicio îndoială Legământul Principal al lui Buddha Amida și a fi sigur de nașterea ta în Tărâmul Pur (click aici pentru a citi)
6)      A accepta că nașterea în Tărâmul Pur al lui Buddha Amida are loc după moarte (click aici pentru a citi)
7)      A rosti Numele lui Buddha Amida (click aici pentru a citi)
8)      A nu amesteca Nembutsu și devoțiunea față de Buddha Amida cu alte credințe și practici din afara sau dinauntrul Dharmei lui Buddha.  (click aici pentru a citi)

Elementele acestea sunt parte integrantă a unei minți/inimi credincioase și vor fi explicate în detaliu în următoarele articole - imediat ce un element este explicat va apărea mențiunea ”(click aici pentru a citi)” în dreptul lui. Ele apar natural într-o ființă care se încrede în Buddha Amida.

Orice altceva, ca de exemplu a avea o minte calmă sau concentrată în viața de fiecare zi, a fi virtuos ori nevirtuos, a avea sau nu experiențe mistice, etc, nu are absolut nicio importanță în ceea ce privește credința în Buddha Amida. 







[1] Shinran Shonin, Notes on the Inscriptions on Sacred Scrolls,  The Collected Works of Shinran, Shin Buddhism Translation Series, Jodo Shinshu Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p. 496-497
[2] ”Starea naturală” este starea/natura de Buddha (Iluminarea supremă) pe care o atingem imediat ce ne naștem în Tărâmul Pur.
[3] Shinran Shonin, Hymns of the Pure Land (Jodo Wasan)The Collected Works of Shinran, Shin Buddhism Translation Series, Jodo Shinshu Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p. 381
[4] Shinran a citat acest pasaj din Mahaparinirvana Sutra în Kyogyoshinsho, cap IV.
[5] Iluminarea supremă, Buddheitatea, Nirvana, etc sunt termeni sinonimi.

Niciun comentariu:

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- ÎNVĂŢĂTURI BUDDHISTE JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Google+ Followers

Persoane interesate