Un îndrăgostit autentic va spune din când în când ”te iubesc” și își va dori să fie împreună cu persoana iubită. La fel, cel care se încrede cu sinceritate în Buddha Amida va exprima această credință rostind Numele lui Amida și își va dori să se nască în Tărâmul Său Pur. Lucrurile sunt foarte simple. Sentimentele de iubire se exprimă automat prin cuvinte pline de afecțiune la fel cum credința în Amida se manifestă ca Namo Amida Bu (Nembutsu). Așadar, putem spune că Nembutsu și dorința de a ne naște în Tărâmul Pur al lui Buddha Amida sunt expresii ori manifestări ale credinței. Cel care are credință (”se încrede cu o credință sinceră”) în Amida va rosti cu siguranță Numele acestui Buddha și își va dori să fie cu El în Tărâmul Pur. De aceea Shinran Shonin a spus că shinjin (credința) este cauza nașterii în Tărâmul Pur și a atingerii consecutive a Nirvanei:
”Prin puterea karmică a marelui Legământ, cel care a atins credința adevărată (shinjin) este în armonie perfectă cu cauza nașterii în Tărâmul Pur și este dus acolo de puterea karmică a lui Buddha; din acest motiv a ajunge în Tărâmul Pur este ușor iar atingerea Nirvanei supreme nu este împiedicată de nimic.”[1]
”Doar cu credința asemenea diamantului putem noi,
cei ce trăim în epoca rea a celor cinci pângăriri,
să abandonăm pentru totdeauna nașterile și morțile repetate
”Cauza Iluminării perfecte (Bodhi) este credința.
Cu toate că Iluminarea se poate atinge prin mai multe metode, dacă credința este prezentă atunci toate celelalte sunt conținute în ea”.[4]
În conformitate cu învățătura școlii noastre, credința (shinjin) în Buddha Amida conține următoarele elemente:
1) A accepta existența lui Buddha Amida și a Tărâmului Său Pur (click aici pentru a citi)
2) A accepta istoria lui Buddha Amida așa cum a fost ea povestită de Buddha Shakyamuni în Marea Sutră (click aici pentru a citi)
3) A dori să te naști în Tărâmul Pur pentru atingerea Iluminării supreme[5] (click aici pentru a citi)
4) A avea dubla convingere profundă (nishu jinshin), adică a ști că ești o persoană extrem de limitată din punct de vedere karmic, incapabil să atingi Buddheitatea prin puterea ta personală și că doar Buddha Amida te poate salva prin Puterea Legământului Său, fără a cere nimic de la tine. (click aici pentru a citi)
5) A accepta fără nicio îndoială Legământul Principal al lui Buddha Amida și a fi sigur de nașterea ta în Tărâmul Pur (click aici pentru a citi)
6) A accepta că nașterea în Tărâmul Pur al lui Buddha Amida are loc după moarte (click aici pentru a citi)
7) A rosti Numele lui Buddha Amida (click aici pentru a citi)
8) A nu amesteca Nembutsu și devoțiunea față de Buddha Amida cu alte credințe și practici din afara sau dinauntrul Dharmei lui Buddha. (click aici pentru a citi)
Elementele acestea sunt parte integrantă a unei minți/inimi credincioase și vor fi explicate în detaliu în următoarele articole - imediat ce un element este explicat va apărea mențiunea ”(click aici pentru a citi)” în dreptul lui. Ele apar natural într-o ființă care se încrede în Buddha Amida.
Orice altceva, ca de exemplu a avea o minte calmă sau concentrată în viața de fiecare zi, a fi virtuos ori nevirtuos, a avea sau nu experiențe mistice, etc, nu are absolut nicio importanță în ceea ce privește credința în Buddha Amida.
[1] Shinran Shonin, Notes on the Inscriptions on Sacred Scrolls, The Collected Works of Shinran, Shin Buddhism Translation Series, Jodo Shinshu Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p. 496-497
[2] ”Starea naturală” este starea/natura de Buddha (Iluminarea supremă) pe care o atingem imediat ce ne naștem în Tărâmul Pur.
[3] Shinran Shonin, Hymns of the Pure Land (Jodo Wasan), The Collected Works of Shinran, Shin Buddhism Translation Series, Jodo Shinshu Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p. 381
[4] Shinran a citat acest pasaj din Mahaparinirvana Sutra în Kyogyoshinsho, cap IV.
[5] Iluminarea supremă, Buddheitatea, Nirvana, etc sunt termeni sinonimi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu