Mai
mulți cititori și membri mi-au cerut să le ofer un ghid strict și
detaliat despre cum să gândească și să se comporte în chestiunile legate de
credință (shinjin) pentru a nu cădea pradă viziunilor greșite ori să nu fie
pricină de viziuni greșite în ceilalți. Așa cum probabil știți, dacă ați citit
cartea mea Credință și Nembutsu în buddhismul Jodo Shinshu, credința adevărată în Buddha Amida are opt aspecte (elemente):
1)
A
accepta existența lui Buddha Amida și a Tărâmului său Pur
2)
A
accepta istoria lui Buddha Amida așa cum a fost ea spusă de Buddha Shakyamuni
în Marea Sutră
3)
A
dori să te naști în Tărâmul Pur pentru atingerea Iluminării supreme[1]
4)
A
avea dubla convingere profundă (nishu jinshin), adică a ști că ești o persoană
extrem de limitată din punct de vedere karmic, incapabil să atingi Buddheitatea
prin puterea ta personală și că doar Buddha Amida te poate salva prin Puterea
Legământului său, fără a cere nimic de la tine
5)
A
accepta fără nicio îndoială Legământul Principal al lui Buddha Amida și a fi
sigur de nașterea în Tărâmul Pur
6)
A
accepta că nașterea în Tărâmul Pur al lui Buddha Amida are loc după moarte
7)
A
rosti Numele lui Buddha Amida
8)
A
nu amesteca Nembutsu și devoțiunea față de Buddha Amida cu alte credințe și
practici din afara sau dinauntrul Dharmei lui Buddha.
Elementele
acestea sunt parte integrantă a unei minți/inimi credincioase. Ele apar natural
în cel care se încrede în Buddha Amida și care este, așa cum spuneau Maeștrii
liniei noastre de transmisie, un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha[2].
Orice altceva, ca de exemplu a avea o minte calmă sau concentrată în viața de
fiecare zi, a fi virtuos ori nevirtuos, a avea sau nu experiențe mistice, etc, nu
are absolut nicio importanță în ceea ce privește credința în Buddha Amida.
Așadar,
aceia care vor să fie în acord cu Amida Dharma și să protejeze transmiterea
credinței autentice către alte generații pentru a nu cădea nici ei, nici
ceilalți în capcana viziunilor greșite, trebuie să aibă ei înșiși credință și
cele opt elemente ale credinței.
De asemenea, pentru cei care mi-au cerut o explicație
detaliată a ceea ce să facă și să nu facă in ceea ce privește credința, am
prezentat aceste elemente sub forma a opt reguli asemănătoare ca formulare unei
samaya (set de precepte). Toți membrii comunității noastre trebuie să le urmeze:
1)
Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu trebuie să nege el
însuși ori să-i încurajeze pe alții să nege existența lui Buddha Amida și a
Tărâmului său Pur. El nu trebuie să creeze cauzele, condițiile, metodele sau
karma negării existenței lui Buddha Amida și a Tărâmului său Pur. Ca discipol
al lui Amida și al tuturor Buddha el trebuie să aibă devoțiune și credință în
Buddha Amida, ajutând întotdeauna ființele sensibile să se încreadă în El și
să-și dorească să se nască în Tărâmul său Pur.
2) Un adevărat discipol al lui Amida și al
tuturor Buddha nu trebuie să nege el însuși ori să-i încurajeze pe alții să
nege istoria lui Buddha Amida așa cum a fost ea povestită de Buddha Shakyamuni
în Marea Sutră. El nu trebuie să creeze cauzele, condițiile, metodele sau karma
negării acesteia. Ca discipol al lui Amida și al tuturor Buddha el trebuie să
accepte în credință Marea Sutră și istoria lui Amida așa cum a fost ea propovăduită
acolo de Shakyamuni, ajutând întotdeauna ființele sensibile să se procedeze la
fel.
3)
Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu
trebuie să nege el însuși ori să-i încurajeze pe alții să nege importanța
dorinței de a ne naște în Tărâmul Pur pentru atingerea Iluminării perfecte. El
nu trebuie să creeze cauzele, condițiile, metodele sau karma opririi ființelor
sensibile de la a-și dori să se nască în Tărâmul Pur pentru atingerea
Iluminării perfecte. Ca discipol al lui Amida și al tuturor Buddha el trebuie
să încurajeze mereu ființele sensibile să-și dorească să renască în Tărâmul Pur
pentru atingerea Iluminării perfecte.
4)
Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu trebuie să nege el
însuși ori să-i încurajeze pe alții să nege că sunt persoane cu profunde
limitări karmice, incapabile să atingă Buddheitatea prin propriile puteri și că
numai Buddha Amida le poate salva prin Puterea Legământului său. El nu trebuie
să creeze cauzele, condițiile, metodele sau karma negării salvării din samsara
prin Puterea lui Amida. Ca discipol al lui Amida și al tuturor Buddha el
trebuie să încurajeze mereu ființele sensibile să se considere pe ele însele ca
fiind persoane cu profunde limitări karmice, incapabile să atingă Buddheitatea
prin puterea lor personală și să accepte că numai Buddha Amida le poate salva
prin Puterea Legământului său, fără a cere nimic de la ele.
5)
Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu trebuie să se
îndoiască el însuși ori să-i facă pe alții să se îndoiască de Legământul
Principal și de nașterea în Tărâmul Pur. El nu trebuie să creeze cauzele,
condițiile, metodele sau karma îndoielii față de Legământul Principal al lui
Buddha Amida și de nașterea în Tărâmul Pur. Ca discipol al lui Amida și al
tuturor Buddha el trebuie să încurajeze mereu ființele sensibile să accepte
fără nicio îndoială Legământul Principal al lui Amida și să fie sigure de
nașterea lor în Tărâmul Pur.
6)
Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu trebuie să nege el
însuși ori să-i încurajeze pe alții să nege că nașterea în Tărâmul Pur are loc după moarte. El nu trebuie să creeze cauzele, condițiile, metodele sau karma
negării faptului că nașterea în Tărâmul Pur are loc după moarte. Ca discipol al
lui Amida și al tuturor Buddha el trebuie să încurajeze mereu ființele
sensibile să accepte că nașterea în Tărâmul Pur are loc după moarte.
7)
Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu trebuie să abandoneze
el însuși ori să-i încurajeze pe alții să abandoneze rostirea Numelui lui
Buddha Amida (Nembutsu). El nu trebuie să creeze cauzele, condițiile, metodele
sau karma abandonării rostirii Numelui. Ca discipol al lui Amida și al tuturor
Buddha el trebuie să încurajeze mereu ființele sensibile să rostească Numele
lui Amida.
8)
Un adevărat discipol al lui Amida și al tuturor Buddha nu trebuie să amestece
el însuși ori să-i încurajeze pe alții să amestece Nembutsu și devoțiunea față
de Buddha Amida cu alte credințe sau practici dinauntrul sau dinafara Dharmei
lui Buddha. El nu trebuie să creeze cauzele, condițiile, metodele sau karma
amestecării Nembutsului și devoțiunii față de Buddha Amida cu alte credințe sau
practici dinauntrul sau dinafara Dharmei lui Buddha. Ca discipol al lui Amida
și al tuturor Buddha el trebuie să încurajeze mereu ființele sensibile să
rostească exclusiv Nembutsu și să se dedice total lui Buddha Amida.
[1] Iluminarea supremă,
Buddheitatea, Nirvana, etc sunt termeni sinonimi.
[2] Click aici
pentru a citi explicațiile mele despre Adevăratul discipol al lui Amida și al
tuturor Buddha, https://josho-adrian.blogspot.com/2018/12/adevaratul-discipol-al-lui-amida-si-al.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.