Pagini

miercuri, 30 octombrie 2024

De ce folosesc uneori un limbaj agresiv împotriva celor care promovează viziuni greșite


Mi s-a spus uneori că indiferent dacă spun adevărul ar trebui să-mi aleg un ton ceva mai moderat. Părerea mea este că într-o lume plină de atâta ambiguitate, relativizare a valorilor, secularism și diverse viziuni gresite impuse uneori cu forța de susținătorii lor este nevoie de voci puternice. Există atât de mulți preoți și organizații religioase despre care nimeni un știe ce predau cu adevărat sau ce susțin deoarece limbajul lor este atât de políticos și ales în mod special pentru a mulțumi pe toată lumea. Asta bineînțeles că nu e valabil pentru mine deoarece toți cei care mă citesc știu în detaliu cine sunt și ce susțin. Ca fondator al Amidaji vreau ca unele lucruri să fie foarte clare de la bun început pentru a un exista nicio confuzie printre cei care ar putea dori să devină membri.
 
Lucrul față de care eu mă împotrivesc cu toată ființa mea este păcatul de moarte al ponegririi Dharmei. A spune că ceva este bun și virtuos când Buddha Dharma ne învață că este greșit și nevirtuos poate că nu este o problemă pentru mulți, însă pentru mine, ca preot, este mai grav decât uciderea. De fapt, a schimba chiar și o mică parte din Dharma este mai rău decât a ucide toate ființele din univers. A nega Marea Sutră, existența lui Buddha Amida și a Tărâmului său Pur, moralitatea buddhistă (chiar dacă nu o putem urma), învățătura despre renaștere și continuarea vieții după moarte, adică elementele principale negate de diverși așa-ziși ”buddhiști” moderniști, intră în această categorie. Asta deoarece a ucide o ființă înseamnă a-i distruge trupul, dar dacă distrugi Dharma închizi ușa eliberării pentru toate ființele. Este așadar asemănător cu a le ucide și a le arunca în focul samsarei  din nou și din nou, la infinit. Iată de ce păcatul ponegririi (negării) Dharmei duce la renașterea în cel mai de jos iad timp de multe kalpa. 
Imaginați-vă că sunteți doctori și că-i vedeți pe alți colegi de-ai voștri aplicând tratamente mortale unor pacienți. Normal ar fi să-i protejați cu hotărâre pe pacienți și să fiți foarte duri cu doctorii respectivi. Nu există absolut nicio diferență între asta și a proteja ființele de viziuni greșite. Trebuie să înțelegeți că a răspândi viziuni greșite despre ORICE subiect Dharma NU este doar o chestiune culturală sau intelectuală, ci una de viață și de moarte. Ba chiar mai mult decât atât – este o chestiune ce ține de eliberarea din toate nașterile și morțile repetate! Cei care tratează Dharma ca fiind o chestiune culturală și intelectuală nu înțeleg ce este de fapt Dharma și care este rolul ei. Dacă adeptul nu privește Dharma ca fiind medicamentul suprem oferit de cel mai mare Doctor (Buddha), pacienților lui bolnavi (adică nouă) și nu se percepe pe sine însuși ca fiind o ființă bolnavă (neiluminată, supusă iluziilor, suferinței, nașterilor și morților repetate), ci crede că poate schimba Dharma așa cum dorește, devine un pericol pentru toți oamenii, zeii, spiritele și toate ființele fără nicio deosebire și NU ar trebui să devină preot sau învățător.
 
Cei care sunt supărați că uneori îi asemăn pe promotorii viziunilor greșite cu viermii ar trebui să-și aducă aminte că Buddha  însuși a inventat această expresie! În buddhismul japonez există analogia numită shishi-shinchū-no-mushi  care apare de fapt în multe școli buddhiste și se traduce prin ”viermi în corpul unui leu”. Se referă la cei care, deși sunt ”adepți” buddhiști, distrug învățăturile buddhiste asemenea viermilor care, născuți în trupul unui leu îl devoră pe acesta din interior. Această analogie apare și în Sutra regelui binevoitor, Brahma Net Sutra, Sutra feței de leu și în altele. Intenția este de a arăta că membrii ordinului buddhist sunt mult mai capabili să distrugă buddhismul decât nonbuddhiștii. De exemplu, în Sutra regelui binevoitor se afirmă că cei responsabili de Cele Trei Comori iar nu nonbuddhiștii, vor fi cei care le vor distruge asemenea viermilor care distrug trupul leului din interior. În Sutra feței de leu se spune că, deși nicio altă ființă nu are curaj să mănânce din trupul unui leu, doar viermii apăruți în interiorul lui se încumetă să facă asta. La fel, deși învățătura lui Buddha nu poate fi distrusă de forte externe, singurii care o pot distruge sunt călugării răi (preoți, învățători, etc) care există în interiorul ”corpului” Dharmei buddhiste[1]. De asemenea, se spune în Brahma Net Sutra:
 
”Doar viermii din trupul unui leu, nu viermii din exterior, îi pot consuma carnea. La fel, doar fii lui Buddha (discipolii buddhiști), iar nu cei dinafara buddhismului sau marașii (demonii) cerești pot distruge Dharma lui Buddha.”
 
Sunt eu extremist atunci când îi compar pe eretici și pe propovăduitorii viziunilor greșite cu niște viermi? Atunci Buddha este și El un extremist! Erau Buddha Shakyamuni, Bodhisattva Vasubandhu, Shinran și Rennyo moderați ori radicali? Dacă-i citim cu atenție vedem că erau foarte duri și direcți și foloseau uneori un limbaj agresiv când se refereau la cei care promovau viziuni greșite. Toate acestea trebuiesc cunoscute de cei care mă critică pe mine că sunt agresiv și fundamentalist când încerc să opresc viermii viziunilor greșite de la a distruge trupul sfânt al Dharmei lui Buddha! Îi invit doar să-și aducă aminte cuvintele Maestrului Rennyo citate în Rennyo Shonin Goichidaiki Kikigaki (Astfel am auzit de la Rennyo Shonin):
 
”Auzind că erau unii în provincia Mutsu care deformau învățătura Shinshu, Rennyo l-a chemat pe Joyu din Mutsu și l-a mustrat cu furie: ‘ce oribil este să modifici și să distrugi tradiția Fondatorului nostru, [Shinran] Shonin! Ce jalnic!’ Apoi, a spus, scrâșnind din dinți: ‘l-aș tăia în bucăți. Nimic nu e mai demn de dispreț decât să deformezi învățătura acestei școli’".[2]
  
Imaginați-vă că aș spune așa ceva în zilele noastre! Toți pufoșii ar țipa de disperare și m-ar raporta la Facebook ori pe alte platforme sociale. Cu siguranță astfel de cuvinte ar fi banate oriunde, în timp ce Shinran ar fi criticat cu asprime pentru că și-a dezmoștenit fiul după ce l-a acuzat de erezie. Vă pot oferi multe exemple cu diferiți Maeștri din diverse școli care descriau în cuvinte foarte dure situația decadentă a propriilor școli și practicanților Dharma din timpurile lor, numindu-i pe aceștia boi, viermi, animale, etc pentru a-i face conștienți de pericolul karmic în care se află.
 
Am văzut cu toții unde a dus politica de appeasement (non-combat/împăciuire) față de Hitler până în 1939. Mulți politicieni ai acelor timpuri au crezut că Hitler este un om rezonabil cu care se poate discuta și ajunge la o înțelegere ca între gentlemeni, în timp ce el ocupa din ce în ce mai multe teritorii, profitând de prostia și lașitatea lor, până când într-o zi au fost puși în situația de a i se opune cu forța. Ce au obținut buddhiștii așa-zis ”rezonabili” exprimându-se într-un mod ambiguu, plătind tributul tăcerii politicoase și având discuții politic corecte cu cei ce răspândesc viziuni greșite de genul Amida este un simbol, metaforă sau personaj fictiv, ori că Tărâmul Pur ar fi în minte iar nu un loc iluminat de atins după moartea fizică, cu cei care neagă renașterea și viața după moarte, care spun că oamenii pot fi și creștini și buddhiști în același timp, care amestecă practicile sau cu cei care se folosesc de templele buddhiste pentru a promova ideologii lumești precum LGBTQ sau alte organizații nesănătoase? Nu au obținut nimic, ba mai degrabă au fost invadați și infiltrați de aceștia într-un așa hal încât în zilele noastre aproape toate templele uneia din diversele ramuri japoneze Jodo Shinshu din SUA, Canada și Europa de vest răspândesc viziunile greșite de mai sus despre Amida și sunt folosite nu pentru a asculta Dharma și a primi shinjin ci pentru bazaruri, distracții lumești, căsătorii gay și platforme pentru organizațiile LGBTQ[3] ori alte ideologii care nu au nimic în comun cu buddhismul. În zilele noastre, mii de oameni devin ei înșiși propovăduitori ai diverselor viziuni greșite și nu există aproape nicio organizație buddhistă unde astfel de viermi ideologici să nu lucreze la distrugerea trupului Dharmei și al comunității (Sangha).
 
Iată de ce am ajuns în punctul în care spun că trebuie pus capăt acestei nebunii! Nu cer membrilor Amidaji să-i numească viermi ori în alte moduri în care Buddha ori diverși Maeștri din trecut i-au numit pe susținătorii diverselor viziuni greșite. Pot alege să fie mai politicoși dacă doresc, dar trebuie să fie la fel de neclintiți în propovăduirea exclusivă a ceea ce Buddha și Maeștrii au propovăduit. În ceea ce mă privește, uneori folosesc imagini, metafore și cuvinte dure pentru a-i face pe oameni conștienți de gravitatea situației în care se află comunitatea buddhistă de azi.
 
Motivul pentru care sunt atât de drastic și agresiv este că vreau să le arăt cât de departe a ajuns demența distorsionării învățăturii buddhiste, a ponegririi Dharmei, a negării spuselor lui Buddha, precum și efectele acestei karme profund negative. De asemenea, vreau să-i opresc pe cei care nu sunt suficient de deschiși și care nu vin cu o karma bună din trecut (așa cum îi numea Rennyo) să infiltreze Amidaji. În călătoriile mele am văzut atâtea comunități infiltrate de tot soiul de oameni fără vreo aspirație sinceră către shinjin (credință) ori eliberare și care, din cauza limbajului ambiguu și correct politic folosit acolo ori absenței oricărei discipline, încearcă mereu să își impună punctele de vedere personale și să distrugă atmosfera din Sangha. Nu vreau să văd astfel de oameni la Amidaji pe care să-i aud apoi plângându-se de discriminare. Este mult mai bine ca ei să știe de la început care sunt principiile Amidaji pentru a se feri de noi și noi de ei.
 
Am văzut mulți susținători ai diverselor viziuni greșite luptându-se din greu să ”dezvăluie” ori ”să demaște” Amidaji și să-i convingă pe prietenii lor liberali și progresiști să nu se alăture Amidaji. Acestora le spun să stea liniștiți pentru că nu-i vreau în niciun caz aici. În ceea ce mă privește pe mine și Amidaji cuvintele ”a dezvălui”, ”a demasca” (”expose” în engleză) sunt prostești la fel ca cei ce le folosesc deoarece presupun că dezvăluie ceva ce este ascuns, pe care eu sau Amidaji vrem să-l tăinuim. Însă orice gândesc, orice cred și orice spun este PUBLIC pe siteurile noastre în engleză, română, rusă, spaniolă, în cărțile mele, pe paginile de socializare, etc așa că nu există nimic de dezvăluit. Îmi asum responsabilitatea pentru tot ceea ce spun, toate cuvintele și limbajul agresiv. Nu retrag niciun cuvânt, doar îi îndemn pe cititori să afle contextul fiecărei afirmații deși ca să facă asta ar trebui să-mi studieze cărțile cu atenție.
 
În mod clar Amidaji nu este pentru cei care nu suportă critica și atacurile inamicilor Dharmei iar eu nu sunt un preot zâmbăreț în căutare de aprobare. Am venit aici în trup uman ca să-mi fac datoria, să spun ceea ce trebuie spus, să corectez ceea ce trebuie corectat, să fiu un păcătos plin de patimi și să arăt că păcătoșii care sunt conștienți că sunt păcătoși sunt salvați și apoi să merg în Tărâmul Pur. Cât încă mă aflu în acest trup, făcând ceea ce trebuie făcut aici, nu mă interesează dacă sunt iubit sau nu, nici dacă voi rămâne singurul membru Amidaji pentru că sunt prea radical pentru gusturile oamenilor.
 
Unii spun că mulți nu vor veni la Amidaji din cauză că sunt prea strict și radical. Și ce dacă! Să nu vină! Rennyo Shonin ne-a îndemnat să nu le propovăduim celor care nu au bine karmic din trecut[4] și nu sunt deschiși față de acest tip de Poartă Dharma. Din publicul nostru țintă nu fac parte cei dispuși să nege sutrele Mahayana, viața de după moarte și renașterea, pe Buddha Amida și Tărâmul său Pur, care intenționează să folosească Dharma și templele noastre ca să-și promoveze ideologiile sociale și sexuale. Scopul nostru este să-i găsim pe cei care deși sunt plini de patimi oarbe și înecați în tot felul de păcate karmice grave, sunt în stare, după ce au auzit Dharma, să-și accepte realitatea de ființe decăzute și fericiți să afle despre salvarea necondiționată oferită de Buddha Amida.
 
Acei așa-ziși ”buddhiști” liberali progresivi care refuză să audă ce are Buddha Dharma de spus despre ei și despre păcatele lor nu aparțin categoriei de persoane care ne interesează pe noi, așa că lăsați-i să spună tot ceea ce doresc deoarece se adresează exclusiv propriei audiențe aflate în iluzie. Mulți cititori și prieteni Dharma cu o karmă bună din trecut au venit la mine după ce au citit textele defăimătoare ale acelor falși buddhiști pe diverse forumuri sau grupuri de discuție online, așa că le sunt foarte recunoscător tuturor celor care mă critică pe mine și Amidaji deoarece ne fac multă publicitate. Acesta este unul din motivele pentru care nu-mi pasă ce scriu și nu mă angajez în discuții cu ei, lăsându-i să facă ceea ce li se potrivește cel mai bine – publicitate pentru Amidaji și trimiterea oamenilor către noi și cărțile noastre.
 
Un alt motiv pentru care nu sunt niciodată îngrijorat de niciun atac ori sabotaj este că sunt convins de ceea ce reprezint și de Puterea lui Amida, a tuturor Buddha și a Protectorilor Dharma, precum și de manifestarea naturală a karmei. Metodele pe care le folosesc, uneori un limbaj calm, alteori agresiv, știu că sunt utile și necesare. A râde, a face mișto de moderniști, eretici, propagandiști LGBTQ etc, a-i descrie cu diverse metafore, a folosi pasaje și argumente Dharma îi vor face pe cei potriviți să vină către noi iar pe cei cu intenții negative să stea departe de Amidaji.
 
 
 
[1]http://tibetanbuddhistencyclopedia.com/en/index.php/Worms_within_the_lion%27s_body
[2] Rennyo Shonin Goichidaiki Kikigaki (Thus I Have Heard from Rennyo Shonin), Dharma Lion Publications, p108-109 
[3] Cum ar putea un buddhist autentic să susțină astfel de organizații nesănătoase precum LGBTQ care promovează nu doar uniunea anormală (în contradicție cu învățătura buddhistă!) dintre persoanele de același sex, dar și coborârea vârstei de consimțământ sexual ori că educația sexuală să fie oferită copiilor de la vârsta de 4 ani (așa cum se încearcă în diverse țări!), că trebuiesc învățați să se masturbeze sau că băieții pot alege să fie fete iar fetele să fie băieți de mici? Mai mult decât atât, în conformitate cu acești demenți ideologici, părinții trebuiesc forțați prin lege să-i susțină și chiar să-i ajute să facă tratament hormonal și să-și schimbe sexul! De asemenea, cum ar putea un buddhist să inventeze diverse tipuri de genuri sexuale și să spună că bărbații pot fi considerați femei iar femeile, bărbați, încurajând în acest fel disforia sexuală și impunând-o societății și religiei? Ce este rău în faptul că mă opun acestor propovăduitori ai aberațiilor sexuale și arăt karma rea pe care o creează pentru viața de acum și cele viitoare prin promovarea și impunerea unor astfel de viziuni demonice asupra societății și religiei? Ce-i greșit în faptul că-i numesc perverși? Păi nu sunt ei niște perverși atunci când ies dezbrăcați în stradă ori când încearcă să-i hipersexualizeze pe copii! Cu o astfel de karmă rea născută din faptele lor de promovare ca normale a deraierilor sexuale nu m-aș mira să aud că au renăscut după moarte ca viermi ce trăiesc în căcat, în conformitate cu multe texte buddhiste care descriu exact astfel de locuri pentru cei care practică și mai ales, promovează sexualitatea incorectă. 
[4] Acest ”bine karmic din trecut” reprezintă karma noastră bună din altă viață sau din viața asta care se manifestă ca o stare de deschidere și receptivitate față de mesajul Legământului Principal al lui Buddha Amida. Mulți aud învățătura despre Legământul Principal dar puțini sunt dechiși față de el. Această deschidere este foarte important în tradiția noastră și este manifestarea binelui karmic din trecut. Vezi articolul Cele cinci condiții pentru nașterea în Tărâmul Pur al lui Buddha Amida 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.