sâmbătă, 12 aprilie 2025

Nu-i denigrați pe alți Buddha, alte Porți Dharma și alte învățături buddhiste pentru că aveți credință în Amida


Honen Shonin a spus:
 
Cei care se încred exclusiv în Buddha Amida și spun doar Nembutsul credinței să nu discrediteze, nici să jignească legămintele pline de compasiune ale diverșilor Buddha și Bodhisattva ori să ponegrească și să gândească de rău alte sutre precum Sutra Lotusului ori Sutra Perfecțiunii Înțelepciunii.
Karma defăimării nenumăraților Buddha, a îndoielii și ponegririi multor învățături sacre nu este în armonie cu inima lui Buddha Amida. Astfel de fapte ne exclud automat de la salvarea oferită de Legământul plin de Compasiune al lui Amida chiar dacă recităm Nembutsu”.[1]
 
Comentariu:
Această învățătură extraordinară a lui Honen Shonin este fundamentală pentru Amidaji. A crede în existența lui Amida în timp ce negăm existența altor Buddha sau a accepta Marea Sutră în timp ce denigrăm alte sutre Mahayana este o imposibilitate logică și karmică. Cel care neagă existența altor Buddha nu poate avea karma bună de a deveni deschis față de Legământul Principal al lui Buddha Amida. De asemenea, nu poate fi călăuzit de ceilalți Buddha și Bodhisattva Iluminați către Amida. 
Mai mult decât atât, a-i denigra pe alți Buddha, legămintele lor și metodele asociate cu ei sau alte sutre poate fi considerat un act de denigrare a Dharmei celei adevărate care duce la autoexcluderea de la Legământul Principal. Asta e logic deoarece cum poate cineva care negă existența altor Buddhași să accepte existența lui Amida? Sau dacă ponegrește sutrele și metodele asociate cu ei, cum ar putea el să considere a fi reală și eficientă metoda lui Amida ori sutra despre Amida?
De exemplu, dacă cineva nu crede în existența ființelor umane, cum poate crede în existența ta, cititorul acestor rânduri? Este la fel cu alți Buddha și metodele lor. Dacă nu crede în existența Buddhașilor transcendenți și a Bodhisattvașilor Iluminați, cum poate crede în Amida sau cum poate accepta Marea Sutră care este ea însăși parte a canonului Mahayana? Vă rog aduceți-vă aminte de explicațiile Maestrului T’an-luan despre caracteristicile ponegririi Dharmei celei adevărate: ”a spune că nu există Buddha, că nu există Buddha-Dharma” – adică a nega existența oricărui Buddha, nu numai a lui Amida și a nega diversele metode ale Dharmei buddhiste, nu doar Amida Dharma.
 
Shinran Shonin a spus:
"Dacă cineva vorbește jignitor sau depreciativ despre Buddhași atunci e clar că nu se încrede în Nembutsu și nu spune Numele lui Amida într-un mod autentic”[2].
 
Cel care ponegrește alte Porți Dharma precum și pe alți Buddha și Bodhisattva Iluminați se exclude automat de la salvarea oferită de Buddha Amida și nu are ce căuta în sangha Amidaji.
 
Toți Buddha și Bodhisattva Iluminați sunt părinții noștri spirituali și călăuzele noastre din trecutul fără de început, ajutându-ne în diverse moduri să ne apropiem din ce în ce mai mult de Legământul lui Amida așa că este o imposibilitate karmică pentru cel care se încrede în Amida să-i ponegrească și să le nege existența:
 
”Shakyamuni și toți ceilalți Buddha
sunt într-adevăr tatăl și mama noastră cei plini de compasiune.
Prin diverse metode ei fac să se trezească în noi
suprema credință (shinjin) care este adevărată și reală."[3]
 
De asemenea, un om credincios nu alege ce-i place din Buddha Dharma și nu respinge ce nu se potrivește cu ideologiile la modă ale lumii în care trăiește. Un adevărat discipol al lui Amida acceptă în credință chiar și acele învățături ale lui Shakyamuni pe care nu le poate urma din cauza patimilor și limitărilor personale. Așadar, nu va nega preceptele morale buddhiste deoarece nu e în stare să fie o persoană morală, mai ales când știe că este salvat așa cum e de către Buddha Amida și nici nu va nega renașterea  și viața de după moarte deoarece ateismul și materialismul sunt foarte populare în vremea lui. El își recunoaște limitele și nu va critica ceea ce nu înțelege încă, ci va aștepta cu răbdare momentul în care va avea Înțelepciunea infinită de Buddha în Tărâmul Pur al lui Amida.
 
Adevăratul discipol al lui Amida și al tuturor Buddha este relaxat în ceea ce privește Dharma și nu găsește niciun conflict între propria minte și învățătura lui Buddha. El știe că din moment ce Shakyamuni a avut dreptate când a propovăduit despre Buddha Amida, atunci nu s-a înșelat nici în celelalte învățături ale sale. Din păcate însă, există mulți în Occident, chiar printre cei ce poartă robele și kesa Nembutsului credinței, care sunt mereu în război cu Dharma, încercând în mod constant să o schimbe ori să o adapteze la viziunile lor limitate. E păcat că își epuizează inutil karma nașterii în lumea umană pentru că ceea ce fac ei se numește îndoiala și ponegrirea multor învățături sacre” și nu sunt ”în armonie cu inima lui Buddha Amida”.




[1] Honen Shonin, Instruction in seven articles, The Promise of Amida Buddha - Honen's Path to Bliss; English translation of the Genko edition of the works of Honen Shonin - Collected Teachings of Kurodani Shonin: The Japanese Anthology (Wago Toroku), translated by Joji Atone and Yoko Hayashi, Wisdom Publications, Boston, 2011, p.136-137
[2]Shinran Shonin, A Collection of Letters, Letter 4, The Collected Works of Shinran, Shin Buddhism Translation Series, Jodo Shinshu Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p.563
[3] Shinran Shonin, Hymn of the Two Gateways of Entrance and Emergence, The Collected Works of Shinran, Shin Buddhism Translation Series, Jodo Shinshu Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p.629

Niciun comentariu:

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- CREDINTA SI NEMBUTSU IN BUDDHISMUL JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Persoane interesate