Pagini

miercuri, 21 noiembrie 2018

Cele zece avantaje în această viață a celor care au credință în Buddha Amida: 5. Avantajul de a fi lăudați de toți Buddha


                          click aici pentru a reveni la


Shinran Shonin a spus:

”În al Șapteseprezecelea Legământ, Amida declară că nu va intra în Iluminarea perfectă dacă cei care-i rostesc Numele nu vor fi lăudați de nenumărații Buddha din toate cele zece direcții. Pasajul referitor la împlinirirea acestui legământ spune: ‚asfel de persoane sunt lăudate de toți Buddha și au mare bucurie.’’’[1]

Cei care se încred (shinjin) în Amida sunt priviți de Shakyamuni[2]  ca adevărații lui însoțitori:


”Cei care primesc shinjin, adică Puterea Celuilalt[3],
respectă Dharma și se bucură întru ea,
sunt adevărații mei însoțitori’.
Astfel sună laudele Celui mai Onorat din lume,
Maestrul învățăturii[4]".[5]

”Shakyamuni se bucură de cei care au shinjin (credință) și spune: ‘Ei sunt adevărații mei însoțitori’”.[6]

Aceștia sunt considerați a fi oameni minunați, precum și adevărați discipoli ai lui Buddha:

”Cei care au shinjin (credință) sunt adevărații discipoli ai lui Buddha[7]; ei sunt cei care se află în starea corectă a minții. Din moment ce au fost primiți și nu vor fi niciodată abandonați, se zice că au atins mintea precum diamantul. Ei sunt numiți ‘cei mai buni dintre cei mai buni‘, ‘persoane extraordinare‘, ‘persoane minunate și extraordinare‘,‘greu de întâlnit’".[8]

”Practicanții Nembutsu sunt ‚oameni minunați și extraordinari’, ‚cei mai buni’ dintre oameni, precum și ‚greu de întâlnit’ printre oameni[9]."[10]

”Dacă oamenii obișnuiți, buni sau răi,
aud Dharma și se încred în Legământul Universal al lui Buddha Amida,
Shakyamuni îi laudă și-i numește ‘oameni cu înțelegere superioară‘;
astfel de ființe sunt numite ‘flori albe de lotus’”.”[11]




[1] Shinran Shonin, Lamp for the Latter-Ages, letter 4, The Collected Works of Shinran, Shin Buddhism Translation Series, Jodo Shinshu Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p.529
[2] Shakyamuni este Buddha istoric.
[3] Shinjin sau credința în Buddha Amida este, de fapt, manifestarea Puterii salvatoare a lui Amida în credincios.
[4] Shakyamuni – Buddha istoric.
[5] Shinran Shonin, Hymns of the Dharma Ages, The Collected Works of Shinran, Shin Buddhism Translation Series, Jodo Shinshu Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p.412
[6] Shinran Shonin, Lamp for the Latter-Ages, letter 2, The Collected Works of Shinran, Shin Buddhism Translation Series, Jodo Shinshu Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p.526
[7] Vezi capitolul ”Adevăratul discipol al lui Amida și al tuturor Buddha” din această carte (în curs de traducere).
[8] Shinran Shonin, Lamp for the Latter-Ages, letter 2, The Collected Works of Shinran, Shin Buddhism Translation Series, Jodo Shinshu Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p.526
[9] Ei sunt considerați astfel  nu datorită vreunei calități extraordinare din personalitatea lor, ci pentru că se încred în Buddha Amida.
[10] Shinran Shonin l-a citat pe Maestrul Shan-tao in  Kyogyoshinsho, capitolul  III,  Kyogyoshinsho – On Teaching, Practice, Faith, and Enlightenment, translated by Hisao Inagaki, Numata Center for Buddhist Translation and Research, Kyoto, 2003, p. 131-132
[11] Kyogyoshinsho – On Teaching, Practice, Faith, and Enlightenment, translated by Hisao Inagaki, Numata Center for Buddhist Translation and Research, Kyoto, 2003, p. 77

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.