Shinran Shonin a spus:
”În al
Șapteseprezecelea Legământ, Amida declară că nu va intra în Iluminarea perfectă
dacă cei care-i rostesc Numele nu vor fi lăudați
de nenumărații Buddha din toate cele zece direcții. Pasajul referitor la
împlinirirea acestui legământ spune: ‚asfel de persoane sunt lăudate de toți
Buddha și au mare bucurie.’’’[1]
Cei care se încred
(shinjin) în Amida sunt priviți de Shakyamuni[2]
ca adevărații lui însoțitori:
”Cei care primesc shinjin, adică Puterea Celuilalt[3],
‘respectă
Dharma și se bucură întru ea,
sunt adevărații mei însoțitori’.
Astfel sună laudele Celui mai Onorat din lume,
”Shakyamuni se bucură de cei care au shinjin (credință)
și spune: ‘Ei sunt adevărații mei însoțitori’”.[6]
Aceștia sunt considerați a fi oameni minunați,
precum și adevărați discipoli ai lui Buddha:
”Cei
care au shinjin (credință) sunt adevărații discipoli ai lui Buddha[7];
ei sunt cei care se află în starea corectă a minții. Din moment ce au fost
primiți și nu vor fi niciodată abandonați, se zice că au atins mintea precum
diamantul. Ei sunt numiți ‘cei mai buni dintre cei mai buni‘, ‘persoane
extraordinare‘, ‘persoane minunate și
extraordinare‘,‘greu de întâlnit’".[8]
”Practicanții
Nembutsu sunt ‚oameni minunați și extraordinari’, ‚cei mai buni’ dintre oameni,
precum și ‚greu de întâlnit’ printre oameni[9]."[10]
”Dacă
oamenii obișnuiți, buni sau răi,
aud Dharma
și se încred în Legământul Universal al lui Buddha Amida,
Shakyamuni
îi laudă și-i numește ‘oameni cu înțelegere superioară‘;
[1] Shinran Shonin, Lamp for the Latter-Ages, letter 4, The
Collected Works of Shinran, Shin Buddhism Translation Series, Jodo Shinshu
Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p.529
[2] Shakyamuni este Buddha istoric.
[3] Shinjin sau credința în Buddha Amida este, de fapt, manifestarea Puterii salvatoare a lui Amida în credincios.
[4] Shakyamuni – Buddha istoric.
[5] Shinran Shonin, Hymns of the Dharma Ages, The Collected Works of Shinran,
Shin Buddhism Translation Series, Jodo Shinshu Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p.412
[6] Shinran Shonin, Lamp for the
Latter-Ages, letter 2, The Collected Works of Shinran, Shin Buddhism
Translation Series, Jodo Shinshu Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p.526
[7] Vezi capitolul ”Adevăratul discipol al lui Amida și al tuturor Buddha”
din această carte (în curs de traducere).
[8] Shinran Shonin, Lamp for the Latter-Ages, letter 2, The Collected Works of Shinran,
Shin Buddhism Translation Series, Jodo Shinshu Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p.526
[9] Ei sunt considerați astfel nu
datorită vreunei calități extraordinare din personalitatea lor, ci pentru că se
încred în Buddha Amida.
[10] Shinran Shonin l-a citat pe Maestrul Shan-tao in Kyogyoshinsho,
capitolul III, Kyogyoshinsho – On Teaching, Practice, Faith,
and Enlightenment, translated by Hisao Inagaki, Numata Center for Buddhist
Translation and Research, Kyoto, 2003, p. 131-132
[11] Kyogyoshinsho – On Teaching, Practice, Faith, and Enlightenment,
translated by Hisao Inagaki, Numata Center for Buddhist Translation and Research,
Kyoto, 2003, p. 77
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.