duminică, 19 decembrie 2021

Rezumatul Sutrei despre Buddha al Vietii Infinite

 Click aici pentru a vă întoarce la pagina principală a Comentariului Sutrei despre Buddha al Vieții Infinite

Sutra începe cu locul unde a fost propovăduită de Buddha Shakyamuni (Vârful Vulturului în Rajagrha, India) și descrierea celor adunați acolo pentru a o asculta (secțiunea 1) accentuând în mod special pe calitățile Bodhisattvașilor iluminați prezenți cu acea ocazie precum Maitreya, Manjushri, Samantabhadra, etc (secțiunea 2).

*

Înainte de a începe să predea această sutră, Shakyamuni (Buddha istoric) se manifestă într-un mod glorios și nemaintâlnit până atunci. Când este întrebat de Ananda despre motivul acestei manifestări supreme El spune că urmează să prezinte cea mai importantă învățătură a vieții sale - adevăratul motiv al venirii Lui în această lume (secțiunea 3).

*

Apoi le povestește cum în urmă cu mulți eoni călugărul Dharmakara a trezit aspirația de a atinge Iluminarea supremă în prezența lui Buddha Lokesvararaja, a făcut 48 de legăminte, a practicat multe kalpa, a atins Iluminarea și a devenit Buddha Amida. În acel moment a apărut Tărâmul său Pur care este mereu disponibil pentru cei care vor să se nască acolo. (secțiunile 4 – 10).

*

Lumina lui Amida care este slăvită de totți Buddha are doisprezece caracteristici speciale și poate fi întâlnită prin credință. Cei care întâlnesc această Lumină nu vor mai fi împiedicați de patimile și impuritățile lor și vor fi bucuroși să afle că sunt asigurați de nașterea în Tărâmul Pur (secțiunea 11).

*

Viața lui Amida în formă Sambhogakaya în Tărâmul lui Pur este infinită și la fel este și viața ființelor iluminate care locuiesc acolo. (secțiunea 12)

*

Prima învârtire a roții Dharmei, după ce Dharmakara a devenit Buddha Amida a fost un eveniment cosmic la care au participat un număr imposibil de calculat de ființe care erau la rândul lor iluminate sau foarte aproape de Iluminare. (secțiunea 13)

 *

Shakyamuni descrie apoi caracteristicile nirvanice ale Tărâmului Pur și ale locuitorilor săi în detalii spectaculoase pentru a ne convinge de existența reală a acestuia și a ne face să ne dorim să renaștem acolo. Spre deosebire de samsara unde totul duce la atașamente și patimi oarbe, manifestările iluminate ale Tărâmului Pur duc la Iluminare (secțiunile 14-21)

*

Cei care au credință în Amida sunt asigurați de atingerea Nirvanei în Tărâmul Pur. De asemenea, se spune că toți Buddha slăvesc virtuțile (meritele) supreme și de neconceput ale lui Amida care ne sunt transferate nouă când ne încredem în El, făcându-ne astfel să intrăm în stadiul de non-retrogresiune pentru atingerea Nirvanei în Tărâmul Pur. (secțiunea 22)

*

Există trei grade de aspiranți pentru nașterea în Tărâmul Pur. Practicanții cei mai avansați, chiar foarte aproape de Iluminare dar neiluminați încă, precum și noi, cei mai de jos practicanți, ne putem încrede în Buddha Amida și să ne bazăm pe Puterea lui, fiind astfel conștienți de faptul că virtuțile lor nu sunt superioare lui Amida și că răul din noi înșine nu este un obstacol pentru nașterea acolo. Cu toate acestea, cei care sunt atașați de așa-zisele lor merite și virtuți ating o naștere inferioară – anume în zona de graniță a Tărâmului Pur. (secțiunile 23-25)

*

Încurajați de Buddhașii care propovăduiesc Dharma în diferite lumi, toți Bodhisattva în aspirație care sunt și foarte avansați din punct de vedere spiritual vizitează Sukhavati și de fapt, renasc acolo prin credință, atingând suprema Buddheitate. De asemenea, Bodhisattvașii care sunt deja iluminați îl vizitează pe Amida asemenea unor studenți recunoscători care își vor respecta mereu Maestrul chiar dacă acum sunt ei înșiși Maeștri.

După episodul cu vizita Bodhisattvașilor, Shakyamuni continuă să explice condițiile favorabile întâlnirii și acceptării în credință a învățăturii din Marea Sutră. Respectarea preceptelor în altă viață duce la nașterea în formă umană sau, în orice caz, intr-un tărâm unde adeptul poate întâlni și auzi Marea Sutră și în mod special mesajul Legământului Principal care este esența acestei sutre. Cei care au întâlnit unul sau mai mulți Buddha în trecut și au avut devoțiune și respect față de ei sunt acum suficient de deschiși să accepte în credință învățătura Marii Sutre și în mod special Legământul Principal. Deoarece toți Buddha laudă metoda de salvare a lui Amida, ei toți călăuzesc ființele care sunt în grija lor și care îi venerează, către credința în Amida. (secțiunile 26-27)

*

Virtuțile și activitățile Bodhisattvașilor iluminați din Tărâmul Pur sunt descrise pe larg de Shakyamuni. Aceștia pot, fără să părăsească Tărâmul Pur, să se manifeste în diferite forme în toate zonele de existență samsarice  pentru a călăuzi ființele către Tărâmul Pur. Deoarece sunt iluminați nu cunosc nicio limită în activitățile lor pline de compasiune. (secțiunile 28-30)

*

De îndată ce ajung în mediul iluminat al Tărâmului Pur cei nou veniți îl văd pe Amida, ascultă învățătura lui și ating Iluminarea perfectă. Percepția timpului este diferită aici în planul uman de existență samsarică în comparație cu ”timpul” din Tărâmul Pur. Așadar, dacă aici avem nevoie de minute, ore, zile, luni sau ani pentru a face diverse activități, în Tărâmul Pur mai multe lucruri pot fi făcute în același timp. Astfel, în chiar momentul nașterii în Tărâmul Pur prin Poarta Credinței (Poarta Legământului Principal) îl vedem automat pe Amida în toată gloria sa, îi ascultăm învățătura în sala Dharmei și atingem Iluminarea perfectă. (secțiunea 29)

*

Pentru a ne face să ne dorim și mai mult să evadăm din samsara și să ne naștem în Tărâmul Pur, Shakyamuni descrie situația karmică a ființelor care nu au niciun fel de aspirație către Iluminare. El sugerează că Amida Dharma nu este un instrument pentru a ne justifica patimile oarbe sau a le instituționaliza ca și comportament normal. Într-adevăr, în activitatea lui salvatoare, Buddha Amida nu face nicio distincție între virtuoși și păcătoși. Dar a nu face nicio diferență între ei din mare Compasiune, nu înseamnă că susține sau încurajează răul. Niciun Buddha, inclusiv Amida și Shakyamuni,  nu au susținut vreodată faptele rele, așa că nu trebuie să confundăm faptul că suntem salvați așa cum suntem cu ideea că toate faptele noastre sunt bune și merituoase sau că nu ar trebui să facem niciun efort în a avea un comportament corect. În loc să ne lăudăm și justificăm patimile ar trebui să ne rușinăm de ele și să fim recunoscători ajutorului oferit de Amida. Așa cum spunea Shinran: ”nu trebuie să consumăm otravă pentru că avem antidotul”, adică să încercăm cât putem să abandonăm faptele rele chiar dacă suntem salvați de Amida.

Învățătura salvării oferite de Amida din Marea Sutră a fost transmisă lui Maitreya care o va proteja și o va propovădui la rândul său când își va asuma rolul de următor Buddha în universul nostru. (secțiunile 31-40).

*

Apoi Ananda îi cere lui Buddha istoric să-l vadă pe Amida, Tărâmul Pur și ființele de acolo iar acestea îi sunt arătate nu numai lui dar și tuturor celorlalți prezenți în acea zi pe vârful Vulturului. Pentru a accentua importanța acestei revelații, Shakyamuni îi cere lui Ananda și Maitreya să confirme ceea ce au văzut iar Ananda face exact asta în numele tuturor celor prezenți. Acest eveniment crucial din Marea Sutră a avut loc pentru a ne face pe noi să-l acceptăm pe Amida ca pe o Persoană iluminată care există cu adevărat și pe Tărâmul lui Pur ca pe un loc iluminat și real unde să ne dorim să ne naștem după moarte. (secțiunile 41-41)

*

La cererea lui Maitreya, Shakyamuni explică diferențele dintre cele două tipuri de ființe născute în Tărâmul Pur: 1) cele în stare embrionară și 2) cele născute prin transformare. Cei din prima categorie (adepții legămintelor 19 și 20) sunt cei care, în timp ce se focalizează pe Amida, se agață încă de așa-zisele lor merite și virtuți sau care amestecă Nembutsu cu diverse practici care nu sunt menționate în Legământul Principal. Aceștia se vor naște în zona de graniță a Tărâmului Pur într-o stare neiluminată a minții și vor rămâne acolo până când își depășesc îndoielile și se încred pe deplin în Amida. Cei din a doua categorie sunt practicanți care se bazează total pe Puterea lui Buddha Amida în conformitate cu Legământul său Principal (al-18-lea Legământ). Aceștia se vor naște în ”adevăratul Tărâm al împlinirii” sau ”centrul” Tărâmului Pur unde vor atinge automat Iluminarea perfectă și vor deveni capabili să călăuzească toate ființele din cele zece direcții. (secțiunile 43-45)

*

Există mulți adepți Mahayana (bodhisattva în aspirație) pe diferite niveluri de realizare spirituală sau chiar fără niciun fel de virtuți, în toate zonele din universul samsaric și care se află acum în stadiul de nonretrogresiune pentru nașterea în Tărâmul Pur. Mulți astfel de adepți cu credință adevărată vor apărea de asemenea, în viitor. Cauza intrării în acest stadiu nu este vreo realizare personală ci credința în Buddha Amida și încrederea totală în Puterea lui salvatoare.

Îndemnul lui Buddha Shakyamuni de a asculta și accepta Marea Sutră în credință este copleșitor când spune că și dacă întreg universul ar fi cuprins de flăcări noi tot ar trebui să trecem prin ele pentru a o asculta și a ne încrede în învățătura ei. Atât de mare este importanța Marii Sutre încât promite că o va păstra în lume pentru încă o sută de ani după ce restul sutrelor vor dispărea. Insistând că nu trebuie să avem nicio îndoială în legătură cu conținutul acesteia, Shakyamuni menționează că dovada autenticității învățăturii din Marea Sutră este faptul că i-a ajutat pe toți cei prezenți la propovăduirea ei să-l vadă pe Amida și Tărâmul său Pur. Așadar, El a dorit ca aceștia să fie martori pentru generațiile viitoare ale existenței lui Amida și a Tărâmului său Pur. În timp ce primim această sutră trebuie să o practicăm în exact modul în care a fost predată și să nu o schimbăm în funcție de preferințele noastre. (secțiunile 46-47)

*

La sfârșitul acestei sutre sunt descrise diverse beneficii spirituale obținute de cei prezenți acolo, printre care cel mai important este intrarea în stadiul de non-retrogresiune pentru nașterea în Tărâmul Pur și atingerea Nirvanei.

Dacă sutra începe cu apariția supremă și glorioasă a lui Shakyamuni, ea se încheie de asemenea, cu manifestări supranaturale. Atât manifestările de la început cât și cele de la sfârșitul sutrei ne arată că aceasta a fost într-adevăr, cea mai importantă învățătură a vieții lui Buddha Shakyamuni – adevăratul motiv al venirii lui în această lume. (Secțiunea 48) 

va urma 

Niciun comentariu:

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- CREDINTA SI NEMBUTSU IN BUDDHISMUL JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Persoane interesate