Rostim Numele cu mințile noastre obișnuite și neluminate,
care nu vor fi niciodată perfecte până la nașterea în Tărâmul Pur. Nu trebuie
să ne îngrijorăm cu privire la diferitele gânduri care apar în minte și nici să
așteptăm vreun fel de senzații sau sentimente speciale. Suntem ceea ce suntem, adică
ființe neluminate, pline de tot felul de iluzii și patimi oarbe, însă exact pentru
acest tip de ființe a făcut Amida Legământul său Principal, așa că nu există
absolut nicio așteptare de la El ca să-i spunem Numele sau să-l venerăm cu o minte
limpede și curată. De aceea, atunci când te încrezi în Buddha Amida și îi spui
Numele, abandonează orice idee de puritate, calm sau pace interioară și nu lega
Nembutsu de nimic din personalitatea ta iluzorie.
Nu te preocupa de gândurile rele sau orice fel de idei sau imagini nedorite care ți-ar putea apărea în minte când spui Numele lui Amida. Salvarea ta nu are de-a face cu mintea ta.
Este important să nu ne agățăm de diverse gânduri și senzații/sentimente. Nu încerca să le oprești și nu te gândi la ele ca la obstacole. Lasă-le să apară și să se dizolve natural în spațiul vast al minții tale iar tu mută-ți atenția pe ceea ce este adevărat și real – Buddha Amida și rostirea cu credință a Numelui său.
Gândurile devin mai puternice dacă le dai atenție, însă dacă le ignori și îți schimbi atenția, ele vor dispărea mai devreme sau mai târziu.
Gândurile nu aparțin nimănui; ele vin din vid și se întorc în vid, așa că lasă-le în pace. Nu ai de ce să insiști pe ele ori să le modifici. Doar încrede-te în Amida și rostește Nembutsul credinței. Obiectul atenției tale să fie promisiunea lui Amida din Legământul său Principal (”te salvez așa cum ești”) iar nu diversele gânduri care-ți rătăcesc prin minte.
Dacă totul îți merge bine, spune Nembutsu, dacă lucrurile merg prost, spune Nembutsu. Întotdeauna ți se va întâmpla câte ceva sau îți va apărea ceva în minte. Nu te aștepta să nu ai parte de gânduri proaste după ce primești credința (shinjin). Refugiază-te în Buddha Amida și rostește Numele său indiferent de starea minții în care te afli. Pe Amida nu-l interesează dacă ești într-o stare a minții bună, specială sau proastă. El știe cine ești cu adevărat și că ai nevoie de El, așa că nu-ți face griji. Amida este prietenul tău cel mai bun care nu cere NIMIC de la tine.
Așa ar trebui să spui Nembutsu în ceea ce privește condițiile interioare. Te rog ține minte următorul lucru: nu există Nembutsu bun sau prost.
Namo Amida Bu înseamnă a rosti Numele lui Buddha Amida care este perfect și Iluminat. Așadar, orice Nembutsu este un Nembutsu perfect atât timp cât te încrezi în Amida, deoarece El este cel care face ca Nembutsu să fie perfect, nu buzele tale, nu așa-zisele tale merite sau mintea ta neiluminată.
De asemenea, spune Nembutsu natural ca și cum ai respira, mânca sau bea apă, adică nu-ți da aere de mare practicant spiritual când îl rostești. La fel cum mănânci, respiri sau bei apă în fiecare zi, de asemenea spui Nembutsu în fiecare zi. Nu respiri într-un mod solemn, ci simplu și natural.
Deși este spus înauntrul visului existenței samsarice, Numele lui Amida este singurul element care nu aparține visului, ci lumii Trezirii. Este ca și cum ai auzi sunete din lumea reală în timp ce dormi. În loc să te concentrezi pe evenimentele din vis, mai bine agață-te de sunetul Trezirii - NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU….
Poți spune Nembutsu înaintea altarului tău personal sau când te afli în natură, la servici, când faci duș sau mergi la toaletă. Poți spune Nembutsu cu mâinile în gassho la nivelul inimii sau când te uiți la televizor din pat, etc
Asta este frumusețea Numelui lui Buddha Amida – Puterea și eficacitatea lui NU depinde de tine, ci de Amida, așa că circumstanțele interioare sau exterioare nu sunt obstacole pentru Nembutsu.
Nu te preocupa de gândurile rele sau orice fel de idei sau imagini nedorite care ți-ar putea apărea în minte când spui Numele lui Amida. Salvarea ta nu are de-a face cu mintea ta.
Este important să nu ne agățăm de diverse gânduri și senzații/sentimente. Nu încerca să le oprești și nu te gândi la ele ca la obstacole. Lasă-le să apară și să se dizolve natural în spațiul vast al minții tale iar tu mută-ți atenția pe ceea ce este adevărat și real – Buddha Amida și rostirea cu credință a Numelui său.
Gândurile devin mai puternice dacă le dai atenție, însă dacă le ignori și îți schimbi atenția, ele vor dispărea mai devreme sau mai târziu.
Gândurile nu aparțin nimănui; ele vin din vid și se întorc în vid, așa că lasă-le în pace. Nu ai de ce să insiști pe ele ori să le modifici. Doar încrede-te în Amida și rostește Nembutsul credinței. Obiectul atenției tale să fie promisiunea lui Amida din Legământul său Principal (”te salvez așa cum ești”) iar nu diversele gânduri care-ți rătăcesc prin minte.
Dacă totul îți merge bine, spune Nembutsu, dacă lucrurile merg prost, spune Nembutsu. Întotdeauna ți se va întâmpla câte ceva sau îți va apărea ceva în minte. Nu te aștepta să nu ai parte de gânduri proaste după ce primești credința (shinjin). Refugiază-te în Buddha Amida și rostește Numele său indiferent de starea minții în care te afli. Pe Amida nu-l interesează dacă ești într-o stare a minții bună, specială sau proastă. El știe cine ești cu adevărat și că ai nevoie de El, așa că nu-ți face griji. Amida este prietenul tău cel mai bun care nu cere NIMIC de la tine.
Așa ar trebui să spui Nembutsu în ceea ce privește condițiile interioare. Te rog ține minte următorul lucru: nu există Nembutsu bun sau prost.
Namo Amida Bu înseamnă a rosti Numele lui Buddha Amida care este perfect și Iluminat. Așadar, orice Nembutsu este un Nembutsu perfect atât timp cât te încrezi în Amida, deoarece El este cel care face ca Nembutsu să fie perfect, nu buzele tale, nu așa-zisele tale merite sau mintea ta neiluminată.
De asemenea, spune Nembutsu natural ca și cum ai respira, mânca sau bea apă, adică nu-ți da aere de mare practicant spiritual când îl rostești. La fel cum mănânci, respiri sau bei apă în fiecare zi, de asemenea spui Nembutsu în fiecare zi. Nu respiri într-un mod solemn, ci simplu și natural.
Deși este spus înauntrul visului existenței samsarice, Numele lui Amida este singurul element care nu aparține visului, ci lumii Trezirii. Este ca și cum ai auzi sunete din lumea reală în timp ce dormi. În loc să te concentrezi pe evenimentele din vis, mai bine agață-te de sunetul Trezirii - NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU….
Rostește Nembutsu
fără să te îngrijoreze condițiile exterioare
Nu
există vreo postură specială a corpului în care să trebuiască să spui Nembutsu.
Nu există vreo oră specială sau un număr fix de rostiri. Tu decizi dacă vrei să
spui Nembutsu în timp ce stai în seiza[1]
sau pe un zafu (pernă de meditație), cu picioarele încrucișate sau întins
comfortabil pe pat. Maeștrii tradiției noastre au insistat că Nembutsu poate fi
rostit în timp ce mergem, stăm în picioare, așezați sau întinși, pentru a ne
face să înțelegem că orice situație este potrivită pentru Nembutsu.Poți spune Nembutsu înaintea altarului tău personal sau când te afli în natură, la servici, când faci duș sau mergi la toaletă. Poți spune Nembutsu cu mâinile în gassho la nivelul inimii sau când te uiți la televizor din pat, etc
Asta este frumusețea Numelui lui Buddha Amida – Puterea și eficacitatea lui NU depinde de tine, ci de Amida, așa că circumstanțele interioare sau exterioare nu sunt obstacole pentru Nembutsu.
*
Încă
un lucru important pe care ar trebui să-l știți în legătură cu Nembutsu – nu
există vreo forma fixă în care trebuie rostit.
Diversele
variante ale Numelui lui Buddha Amida sunt absolut OK, ca de exemplu: Namandabu
(o formă prescurtată a lui Namo Amida Butsu), Namo Amitabha, Namo Amituofo
(chineză), Namo Adida Phat (vietnameză), etc Puteți de asemenea, să spuneți
Nembutsu în limba voastră ca de exemplu, Namo Amida Buddha sau ”Mă refugiez
în/slavă lui Buddha al Luminii infinite și al Vieții infinite”, etc Cu toate
acestea, la Amidaji preferăm formula Namo Amida Bu când recităm de mai multe
ori împreună la întâlnirile de la templu. Acesta este Numele cu șase caractere
care apare de obicei în forma Namo Amida Butsu. Deoarece recităm Nembutsu
repede și de mai multe ori, nu rostim acel” tsu” de la final[2].
Uneori folosim de asemenea, Numele cu zece caractere sau nouă caractere după
cum veți vedea la liturghia Nembutsu pe care o voi posta în curând.
De
asemenea, nu e nevoie de niciun ritual de inițiere sau împuternicire pentru
a vă conecta cu Buddha Amida. Cel mai mare dintre toți Buddha este
întotdeauna disponibil și vă oferă gratis salvarea lui necondiționată, fără
niciun intermediar. Tot ceea ce trebuie să faceți este să-i acceptați ajutorul,
să-i rostiți Numele cu credință și să vă doriți să vă nașteți în Tărâmul său Pur după moarte. În Legământul său Principal, Amida nu a menționat niciun fel
de inițiere sau ritual de împuternicire, ci doar ”aveți credință în mine,
rostiți Numele meu și doriți-vă să vă nașteți în Tărâmul meu”. Dacă nimic altceva nu a fost cerut acolo
înseamnă că NU aveți nevoie de altceva.
Urmând
cele trei cerințe ale Legământului Principal intrați în legătură (relație)
karmică cu Buddha Amida și în stadiul celor asigurați de nașterea în Tărâmul
său Pur.
NU trebuie să vă preocupe nicio altă practică asociată cu Buddha Amida
care nu are de-a face cu cele trei elemente ale Legământului său Principal
deoarece nu reprezintă intenția lui Amida. Jodo Shinshu este școala
(confesiunea) Legământului Principal. Aici urmăm exclusiv cerințele
Legământului Principal și făcând asta suntem în legătură directă cu Buddha
Amida.
[1] Cu picioarele sub tine și spatele drept.
[2] Această practică de a nu recita ”tsu” de la final nu e inventată de noi, ci o metodă de recitare străveche.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu