Acest articol conține instrucțiunile de recitare, precum și clipul video ajutător postat la finalul textului.
●●
doshi: BU JO MI DA NYO RAI NIU DO JO
plini de venerație îl chemăm pe Buddha Amida să intre în acest loc al practicii[1]
și împrăștiem flori înaintea lui pentru a-l întâmpina
doon: SAN GE RAKU
și împrăștiem flori înaintea lui pentru a-l întâmpina
plin de venerație îi chemăm pe toți Buddha din cele zece direcții
doon: SAN GE RAKU
●
doon: NAMO KIE BU. NAMO KIE HO. NAMO KIE SO
Slavă lui/mă refugiez în Tathagata al Luminii fără de opreliști care se răspândește în toate cele zece direcții
doon: KI MYO JIN JI PO MU GE KO NYO RAI ◙
doon: KI MYO JIN JI PO MU GE KO NYO RAI ◙
doon: KI MYO JIN JI PO MU GE KO NYO RAI ◙
●
Slavă lui/mă refugiez în Tathagata al Luminii de neconceput
doon: NA MO FU KA SHI GI KO NYO RAI ◙
doon: NA MO FU KA SHI GI KO NYO RAI ◙
doon: NA MO FU KA SHI GI KO NYO RAI ◙
●
Slavă lui/mă refugiez în Buddha Amida
doon: NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU …………◙
●
Slavă lui/mă refugiez în
MU RYO KO BU
Buddha al Luminii Infinite
MU HEN KO BU
Buddha al Luminii Nemărginite
MU GE KO BU
Buddha al Luminii fără de opreliști
MU TAI KO BU
Buddha al Luminii de necomparat
EN NO KO BU
Buddha - Domnul Luminii strălucitoare
SHO JO KO BU
Buddha al Luminii curate
KAN GI KO BU
Buddha al Luminii bucuriei
CHI E KO BU
Buddha al Luminii Înțelepciunii
FU DAN KO BU
Buddha al Luminii neîntrerupte
NAN JI KO BU
Buddha al Luminii de neconceput
MU SHO KO BU
Buddha al Luminii imposibil de exprimat
CHO NICHI GAK KO BU
Buddha al Luminii care întrece în strălucire soarele și luna[6]
●
(repetați de trei ori mărind viteza recitării)
Slavă lui/mă refugiez în Buddha Amida
doon: NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU, NA MO A MI DA BU …………◙[7]
●
doon: BYO – U DO – U SE IS – SA – I
DO – U HO – TSU BO DA – I SHI – N
și fie ca toate să dezvolte bodhicitta[9],
O – U JO – U A – A – A – A – N RAK – KOKU
și să renască în Tărâmul Păcii și Beatitudinii
●● ●
Video: recitarea Liturghiei Nembutsu de către Rev Josho Adrian Cirlea (România - dreapta) și Rev Kosho Arana (Columbia - stânga) în Septembrie 2023 la templul Amidaji, România.
[1] Sambujo – cele trei invitații adresate lui Buddha Amida, Budha Shakyamuni și toți Buddha din cele zece direcții. Locul practicii (dojo) unde îi invităm să vină poate fi un templu, propria locuință sau orice fel de loc unde ne adunăm pentru slujbele religioase și ascultarea învățăturii.
[2] San kie - Cele Trei Refugii în Buddha, Dharma și Sangha.
[3] KI MYO JIN JI PO MU GE KO NYO RAI: Numele lui Buddha Amida scris cu zece caractere chinezești.
[4] NA MO FU KA SHI GI KO NYO RAI: Numele lui Buddha Amida scris cu nouă caractere chinezești.
[5] NA MO A MI DA BU: Numele lui Buddha Amida scris cu șase caractere chinezești. Puteți prelungi recitarea acestui Nume cât de mult doriți.
[6] Recitarea celor 12 Lumini ale lui Buddha Amida, așa cum apar ele în Marea Sutra:
“Buddha al Vieții Infinite (Amida) este numit în următoarele moduri: Buddha al Luminii Infinite, Buddha al Luminii Nemărginite, Buddha al Luminii fără de opreliști, Buddha al Luminii de necomparat, Buddha – Domnul Luminii strălucitoare, Buddha al Luminii curate (pure), Buddha al Luminii bucuriei, Buddha al Luminii Înțelepciunii, Buddha al Luminii neîntrerupte, Buddha al Luminii de neconceput, Buddha al Luminii imposibil de exprimat, Buddha al Luminii care depășește în strălucire soarele și luna”.
[7] Dacă doriți să prelungiți această slujbă puteți recita din nou Cele Doisprezece Lumini ale lui Buddha Amida iar apoi continuați cu încă o serie de Nembutsu cu șase caractere (Namo Amida Bu). De asemenea, puteți repeta Cele Doisprezece Lumini și alte serii de Nembutsu cu șase caractere de mai multe ori.
[8] Această parte este numită Eko (transfer de merit). În practicile bazate pe puterea personală ori în alte şcoli buddhiste, adeptul acumulează merite pe care le transferă către atingerea propriei sale Eliberări, însă pe Calea Puterii Celuilalt (Adevărata Cale a Tărâmului Pur/Jodo Shinshu) transferul de merit are loc între Buddha Amida şi credincios. Acest transfer de merit este cel care îl face pe adept capabil să atingă nașterea în Tărâmul Pur şi Nirvana.
Shinran Shonin spune într-unul dn imnurile sale:
„Când fiinţele sensibile ale acestei lumi a celor cinci pângăriri
se încred în Legământul Principal,
virtuţi de nedescris, inexplicabile şi de neconceput
îi umplu pe aceşti practicanţi.”
Transferul de merit de la Buddha Amida către practicant este de două tipuri: 1) „transferul de merit al mersului înainte” (Oso-Eko) şi 2)”transferul de merit al întoarcerii înapoi” (Genso-Eko).
Primul înseamnă că Amida îşi transferă meritele sale către noi, făcându-ne astfel capabili să atingem Buddheitatea (Nirvana/Iluminarea supremă) în Tărâmul Pur iar al doilea că cel care a devenit astfel un Buddha, împărtăşindu-se din Iluminarea lui Amida, este făcut capabil să se întoarcă în această lume şi să lucreze la salvarea tuturor fiinţelor.
[9] Bodhicitta sau Mintea Bodhi este aspiraţia de a atinge Buddheitatea pentru salvarea personală şi a tuturor fiinţelor. Aceasta este împlinită în Trezirea Credinţei (shinjin) în Legământul Principal al lui Buddha Amida. Maestrul Shan-tao spunea: „Trezeşte-ţi Mintea Bodhi prin Compasiunea lui Amida”, adică aspiraţi către Eliberarea voastră şi a celorlalte fiinţe bazându-vă pe Compasiunea lui Amida (Legământul său Principal).
Aşadar, Trezirea Minţii Bodhi, cerinţa obligatorie în Mahayana a atingerii Eliberării supreme, apare în Jodo Shinshu sub forma credinței sau a inimii încrezătoare (shinjin).
Shinran Shonin a spus:
„Mintea care aspiră să devină Buddha
Este mintea ce caută să salveze fiinţele sensibile;
Mintea care caută să salveze fiinţele sensibile
Este adevărata credință (shinjin) oferită de Compasiunea lui Amida.”
(Imnurile patriarhilor 18)
„Shinjin, care este lucrarea de neconceput a puterii Legământului,
nu este altceva decât mintea care aspiră la Marea Iluminare.”
(Imnurile epocilor Dharma)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu