Honen Shonin a spus:
Unui adevărat discipol al lui Buddha Amida nu-i pasă de alte practici și nu ia în seamă învățăturile false ale ereticilor moderniști sau nebuddhiștilor. Chiar dacă gânduri precum, ”ce ar fi dacă Amida nu ar
exista” sau ”dacă Legământul Principal nu ar fi adevărat” i-ar apărea deodată
în minte, nu le-ar acorda nicio atenție ci ar continua să se bazeze pe Nembutsul credinței. În loc să se uite la acești ”urmăritori” care apar sub
forma nebuddhiștilor, ereticilor sau chiar a gândurilor rătăcitoare, el merge
înainte către Tărâmul Pur, încurajat de Shakyamuni și de Maeștrii liniei
noastre de transmisie.
A fi mulțumit cu Nembutsu și a crede că Nembutsu este suficient, a nu avea
nevoie de nimic altceva decât de Numele lui Buddha Amida – acestea sunt
caracteristicile unui credincios. El rămâne surd la promisiunile altor practici
și religii deoarece urmează exclusiv cerințele Legământului Principal:
credință în Buddha Amida, rostirea Numelui său și dorința de a se naște în
Tărâmul Pur.
Chiar dacă cei din jurul lui urmează alte căi și chiar dacă pietrele
și stâncile, cerul și copacii ar proclama într-un singur glas că Amida nu
există sau că cutare sau cutare zeu are o învățătură mai bună, adevăratul
discipol nu va șovăi în hotărârea lui de a avea credință numai în Buddha Amida,
de a rosti exclusiv Numele lui și a-și dori să se nască doar în Tărâmul său Pur
după moarte. Asemenea căprioarei urmărite de vânători, el nu vede
nimic, nu aude nimic și nu este interesat de nicio altă cale în afară de
Nembutsul credinței în Buddha Amida. Numai un astfel de discipol va ajunge cu
siguranță în Tărâmului Pur.
[1] Honen the Buddhist Saint - His Life and Teachings, volume III, compiled by imperial order, translation by Rev Ryugaku Ishizuka and Rev Harper Havelock Coates, The Society for the Publication of Sacred Books of the World, Kyoto, 1949, p. 399
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu