Mulţi practicanţi
buddhişti sunt precum aceia care se holbează într-una la soare dar au corpul
scufundat până la gât în căcat. Aici soarele
reprezintă idealul, Buddheitatea sau Iluminarea ce trebuie atinsă prin puterea
personală. Acest ideal este, bineînţeles, unul deosebit iar practicantului îi
place întotdeauna să se uite la el şi să se desfete cu multe cuvinte speciale
despre Iluminare, vid, natura de Buddha, Nirvana, etc. Groapa cu căcat
reprezintă însă, adevărata sa realitate de aici şi acum, limitele,
ataşamentele, precum şi adânca lui karmă negativă ce îi acoperă mintea şi trupul
... Şi totuşi, lui îi
place să viseze la Iluminare, uneori chiar se gândeşte că aceasta este ceva
posibil de atins în chiar această viaţă, până la urmă cu toţii avem, în esenţă,
natura de Buddha, nu-i aşa? Iar acest vis continuă timp de 20, 30, 40 de ani,
până când, în cele din urmă, ajunge să moară ca un om obişnuit şi neiluminat,
ducându-se în viitoarea naştere cu toată karma, ataşamentele şi aşa-zisele „merite
şi virtuţi” pe care crede că le-a acumulat în această viaţă. Mă întâlnesc
adeseori cu oameni care vorbesc într-una despre faptul că avem cu toţii natura
de Buddha şi din cauza asta nu trebuie să facem nimic altceva decât să realizăm
acest adevăr în mintea noastră. Aceștia sunt mereu plini de citate înţelepte
din diverși maeştri despre natura de Buddha, vid, etc și încearcă o mulţime de
practici, mergând întotdeauna încolo şi încoace, nefiind niciodată pe deplin
satisfăcuţi de vre-o şcoală sau învăţător. „Sunt încă în căutare”, spun ei,
întotdeauna simţindu-se comfortabil în această „căutare” a adevărului şi a
practicii autentice. Însă, cred eu, dacă ar fi fost cu adevărat conştienţi de
inevitabilitatea propriei morţi următorul pas ar fi fost să se întrebe cu
sinceritate în ce stare a minţii i-ar găsi moartea dacă nu ar veni mâine ci
chiar astăzi, în această oră şi secundă. Daca şi-ar fi pus lor înşile această
întrebare, atunci ar fi simţit probabil mirosul rahatului spiritual în care se
află şi s-ar trezi din visul plin de auto-satisfacţie al cuvintelor frumoase
despre Iluminare. Eu însumi am fost
un „bun” buddhist căruia îi plăcea să se holbeze la soare până când
conştientizarea propriei morţi m-a lovit atât de puternic încât m-a trezit din
visul plin de auto-satisfacţie în care mă aflam. Deodată am devenit conştient
nu numai de fragilitatea propriei vieti dar şi de impermanenţa practicii mele
bazate pe puterea personală. În acel moment am abandonat puterea personală şi
m-am refugiat în Amida. De atunci nu mă mai pot înşela cu „realizările” mele
spirituale. Îmi dau seama că
sunt asemenea unuia care zace lipsit de speranţă într-o prăpastie adâncă şi
întunecată, cu pereţi drepţi şi alunecoşi care nu pot fi escaladaţi cu
posibilităţile mele limitate. Un om bun mă vede şi îmi aruncă o frânghie, însă
fiind atât de slăbit, nu mă pot căţăra pe ea, aşa că omul cel bun îmi spune să
mă leg de această frânghie groasă şi să mă las ridicat de el afară din
prăpastie. Îmi zice să nu-mi fie teamă, ci să am deplină încredere în el ...
Imediat îi urmez indicaţiile şi sunt eliberat. Această prăpastie
în care zăceam fără de speranţă este samsara (lumea nașterilor și morților
repetate), omul cel bun îl reprezintă pe Buddha Amida iar frânghia este
Legământul său Principal. Intenţia lui nu este să aibă o conversaţie placută cu
mine despre vid ori natura de Buddha şi nici să mă încurajeze să escaladez
pereţii înalţi şi alunecoşi deoarece îşi dă seama că nu am puterea de a face
asta. Singurul lui scop este să mă salveze imediat, fără nicio întârziere şi în
exact acest moment. El îmi spune: „te rog, te implor, prinde această franghie
imediat, nu avem timp!” Frânghia respectivă este atât de bine adaptată încât nu
trebuie decât să mă las purtat de ea, nefiind nevoie să mă caţăr eu însumi.
Probabil stiţi cum arată acele tipuri de frânghii lansate din elicopter pentru
a salva răniţii din situaţii periculoase. Aceste frânghii sunt în asa fel
făcute încât cei salvaţi sunt aduşi imediat în siguranţă şi nu trebuie să se
caţere ei înşişi. A auzi chemarea
lui Amida înseamnă a accepta învăţătura, adică intenţia Legământului său
Principal. A mă lăsa purtat de frânghia trimisă de El este shinjin (credința în
Buddha Amida) şi Nembutsu. – „Da, mă bazez pe tine. Mulțumesc pentru că mă
salvezi așa cum sunt.” A te încrede în Buddha Amida şi a spune mulțumesc este
Namo Amida Butsu.
Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)
1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita". Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.
2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.
Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:
- CREDINTA SI NEMBUTSU IN BUDDHISMUL JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea
- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni - Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol
Legaturi (buddhism Jodo Shinshu sau alte confesiuni buddhiste prezente in Romania)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu