Honen Shonin a spus:
”Când cineva
trebuie să primească ceva de la altcineva, cum este mai bine, să fi primit deja
ori să nu fi primit încă? Eu, Genku (Honen), spun Nembutsu ca și cum aș fi
primit deja.”[1]
Comentariu:
Există două tipuri de Nembutsu: 1) Nembutsul celor care nu au credință
și 2) Nembutsul celor care au credință.
Nembutsul celor care nu au credință este spus fără a fi siguri de
salvarea lor – nu este ”primit încă”, adică nu sunt asigurați de
nașterea în Tărâmul Pur. Asta deoarece omul care se bazează pe puterea
personală nu poate avea nicio certitudine.
Nembutsul credinței sau Nembutsul lui Honen este rostit de cel care știe
că este deja asigurat de nașterea în Tărâmul Pur din chiar secunda în care s-a
încrezut prima oară în Amida – el a ”primit deja”. Acesta este Nembutsul
centrat pe Puterea lui Buddha, singura prin care se poate atinge Ojo (nașterea
în Tărâmul Pur). Nembutsul credinței este, de asemenea, Nembutsul lui ”mulțumesc Buddha Amida că mă salvezi așa cum sunt.”
[1] Honen the Buddhist Saint - His Life and Teachings, volume III, compiled
by imperial order, translation by Rev Ryugaku Ishizuka and Rev Harper Havelock
Coates, The Society for the Publication of Sacred Books of the World, Kyoto,
1949, p. 400
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu