duminică, 2 august 2009

A urma pe Buddha in practica dojoului



De ce in Dojo sau in Hondo (sala pentru practica), nu se intra oricum?
Deoarece, aici invatam sa nu traim oricum.

In viata de fiecare zi suntem obisnuiti sa ne comportam asa cum dorim, insa la Dojo este invers, nimeni nu face ceea ce vrea.
La intrarea in Dojo ne abandonam pe noi insine, lasam la usa obiceiurile si pretentiile noastre. De aceea, am pus o imagine a lui Buddha in hol. Cei ce intra in Dojo trebuie sa o vada si sa faca gassho inaintea ei.
Aceasta este o practica prezenta in toate templele din lume. Cand se intra in curtea templului trebuie sa te pleci. Aici nu avem o curte, decat un apartament obisnuit, insa daca il folosim pentru a urma Calea, el devine un Dojo, adica un "loc al Caii", un "loc al Trezirii". Asadar, chiar si in acest loc vom incerca sa urmam ceea ce trebuie urmat.

In Jodo Shinshu spunem ca practica noastra este de "a asculta", de "a auzi invatatura".
A asculta are multe sensuri, insa in buddhism, ea trebuie sa ne duca cu gandul la a asculta cu atentie, a asculta cu toata fiinta noastra, nu doar fizic, nu folosind doar urechea si de asemenea, nu folosind numai gandirea discriminativa. Nu putem asculta daca nu suntem atenti si de asemenea, nu putem fi atenti daca nu ne educam corpul si mintea sa fie atenti. In Dojo, in Hondo, ne educam mintea si corpul si le pregatim pentru atentie, pentru ascultarea invataturii. De aceea, nu ne miscam oricum si nu ne comportam oricum. Din acest motiv, in Hondo intram cu piciorul stang inainte si nu mergem nici prea repede, nici prea incet, ridicam intr-un anumit mod cartea cu sutre, etc.

Totul porneste de la atentie, atentia este primul si ultimul pas. Buddha este Cel Trezit, adica atent la modul absolut. Trezia este foarte importanta in buddhism. Aceasta inseamna a te cunoaste pe tine insuti, a deveni intim cu propria karma, a te trezi catre adevarurile fundamentale ale existentei.

Si care sunt aceste adevaruri ale existentei? Unul dintre adevarurile fundamentale ale existentei este impermanenta. - totul se schimba neincetat iar noi nu ne putem baza pe nimic din ceea ce se schimba, inclusiv mintea noastra si asa zisele sale realizari. Nu devenim Buddhasi prin intermediul mintii noastre.
.
Natura de Buddha este adevarata realitate. De aceea, il urmam pe Buddha, ne refugiem in Buddha, il veneram pe Buddha, facem gassho inaintea lui Buddha. Un Buddha este Cel care se trezeste catre adevarata realitate. In Jodo Shinshu noi ne bazam si ne refugiem in Buddha Amida pentru a atinge si noi la randul nostru Buddheitatea suprema. Starea de refugiere in Buddha Amida, de credinta in Buddha Amida este numita shinjin - inima increzatoare. Nu ne bazam pe noi insine ci pe Buddha Amida, pe adevarata realitate de dincolo de ego. Aceasta realitate este Intelepciune Infinita si Compasiune Infinita. Este realitatea absoluta manifestata in forma si nume - in forma lui Buddha Amida, in Legamantul Sau si in Numele Sau. Legamantul si Numele Lui sunt unitate si reprezinta singura posibilitate de salvare pentru fiintele pline de patimi oarbe precum noi insine.


puteti citii, de asemenea:

Niciun comentariu:

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- CREDINTA SI NEMBUTSU IN BUDDHISMUL JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Persoane interesate