Unul din lucrurile care îmi plac cel mai mult în Jodo Shinshu este sentimentul că toţi Buddha îmi sunt mereu aproape, păşesc alături de mine, mă privesc în viaţa de fiecare zi şi veghează asupra mea.
Buddhaşii nu sunt doar învăţători. Dacă îi priveşti numai în acest fel, atunci îţi pot părea distanţi, cumva izolaţi în Iluminarea lor, în timp ce tu te zbaţi singur să le urmezi exemplul.
Însă aceasta este numai o parte a monedei.
Buddhaşii sunt într-adevăr învăţători şi degete care arată luna, dar şi salvatori, activi în viaţa ta de fiecare zi. Ei merg alături de tine, se gândesc la tine, te văd, te aud, fac planuri despre cum să te facă să înţelegi anumite lucruri importante, etc.
Buddhaşii sunt într-adevăr învăţători şi degete care arată luna, dar şi salvatori, activi în viaţa ta de fiecare zi. Ei merg alături de tine, se gândesc la tine, te văd, te aud, fac planuri despre cum să te facă să înţelegi anumite lucruri importante, etc.
Buddhaşii, Bodhisattvaşii, Maeştrii sunt vii şi activi – aceasta este o chestiune de cea mai mare importanţă.
Poţi vorbi direct cu un Buddha, cu Amida, Avalokitesvara, Mahasthamaprapta, cu Shinran, Rennyo, Nagarjuna, etc. În momentele de tristeţe sau de bucurie poţi alege să i te adresezi oricăruia dintre ei direct ca şi cum ar sta înaintea ta, deoarece ei chiar sunt înaintea ta – aceasta nu este o metaforă.
Buddhaşii sunt în camera ta, în maşina ta, în trenul cu care călătoreşti, în barul unde te întâlneşti cu prietenii, în singurătate, acolo unde îţi este atât de greu să faci faţă problemelor tale. Amida este mereu cu tine, la fel Shinran Shonin.
Te rog, adu-ţi aminte din când în când de prezenţa Buddhaşilor şi sunt sigur că vei găsi alinare în această conştientizare.
Nu te preocupa de ceea ce ar putea unii să spună, înţelegând Buddhaşii numai sub aspectul naturii lor ultime sau Dharmakaya de dincolo de cuvinte şi descriere, deoarece Buddhaşii, precum Amida, Shinran (care este de asemenea, un Buddha), etc, au corpuri transcendente ale transformării (Sambhogakaya) şi pot călători/ fi prezenţi oriunde, pot auzi şi vedea totul. Avalokitesvara, spre exemplu, aude fiecare strigăt de durere de la cea mai mică insectă până la oameni şi zei. Numele ei se traduce prin „Cea care aude strigătele lumii” iar acest nume nu este doar o metaforă ori simbol pentru calităţile pline de compasiune care sălăşluiesc în natura de Buddha şi deci în mod potenţial în fiecare dintre noi, ci Ea chiar aude strigătele lumii, inclusiv propriul tău strigăt de durere sau bucurie.
Buddha Amida este la fel – ştie, vede şi aude tot. Te însoţeşte mereu, oriunde te-ai afla, împreună cu toţi bunii tăi Prieteni pe care îi ai printre ceilalţi Buddhaşi, Bodhisattvaşi sau Maeştri.
Aşadar, nu eşti niciodată singur, prietene drag.
Maestrul Shinran a spus pe patul de moarte:
„Dacă eşti singur/ă şi savurezi nembutsul credinţei, aduţi aminte că mai este cineva cu tine. Dacă sunteţi doi şi savuraţi nembutsul credinţei, aduceţi-vă aminte că mai este cineva alături de voi. Eu, Shinran, sunt acel cineva.”
Luaţi aceste vorbe ad literram şi bucuraţi-vă de prezenţa Buddhaşilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu