Sunt multe cauze prin care cineva devine deschis faţă de chemarea lui Amida iar cea mai accentuată în textele sacre este ascultarea învăţăturii. Însă asta nu înseamnă că nu ar trebui să rostim nembutsu înainte de momentul când devenim liberi de orice îndoială. Din contră, să spunem nembutsu si înainte de shinjin, chiar dacă acesta nu este nembutsul credinţei adevărate sau al Puterii Celuilalt – ci nembutsu provenind dintr-o minte îndoielnică. Plecăciunile înaintea imaginilor lui Amida, venerarea, rugăciunile către Amida pentru a ne ajuta să ne deschidem mintea şi inima, aspiraţiile, recitarea Numelui, ascultarea învăţăturii, etc, toate îşi au efectele lor ajutătoare şi pregătesc mintea şi inima să devină deschise faţă de mesajul lui Amida până când, într-o zi, încrederea completă va apărea.
Credinţa deplină nu este ceva complicat, ci simpla încredere în Buddha Amida pentru naşterea în Tărâmul Pur şi atingerea Buddheităţii.
Nu ar trebui să credem că este cine ştie ce sentiment special. Doar o simplă încredere, nimic mai mult. Bonbu[1] nu pot să simtă ceva special nici înainte şi nici după ce primesc shinjin (credinţa).
Apoi, cred că mulţi oameni nu înţeleg cu adevărat ce înseamnă să te bazezi pe Puterea Celuilalt (Tariki). Spre exemplu, ei cred că asta presupune să respingi chiar şi cel mai mic efort de a te îmbunătăţi pe tine însuţi. Însă, a te baza pe Puterea Celuilalt înseamnă că în ceea ce priveşte naşterea ta în Tărâmul Pur şi atingerea Buddheităţii supreme te bazezi exclusiv pe Buddha Amida. Repet, în ceea ce priveşte naşterea ta în Tărâmul Pur şi atingerea Buddheităţii, nu în alte aspecte ale vieţii tale unde te poţi baza pe puterea personală pentru a face diferite chestii.
În a încerca să respecţi preceptele, tehnici de meditaţie, carieră, relaţii, etc, te poţi baza pe tine însuţi, pe propriile tale eforturi şi totul este ok, atât timp cât nu ai senzaţia că aceste lucruri ar adăuga ceva sau ar contribui într-un fel la naşterea în Târâmul Pur şi atingerea Buddheităţii, care depind exclusiv de Amida.
Unii nu pot deveni deschişi faţă de Compasiunea lui Amida deoarece au senzaţia că pot atinge totul numai prin ei înşişi, în timp ce alţii cred că este prea uşor iar ei sunt mult prea răi pentru a merita să fie salvaţi. Aşa că se gândesc să adauge ceva la lucrarea lui Amida, când de fapt, nu este nimic de adăugat.
Compasiunea lui Amida ne salvează (conduce către Buddheitate) exact aşa cum suntem, în timp ce noi încercăm să ne îmbunătăţim comportamentul în viaţa de fiecare zi, însă această încercare nu are nimic de a face cu salvarea noastră, care este deja asigurată.
De asemenea, aceia care au primit shinjin (credinţa) şi au senzaţia că fac anumite fapte bune, cred că ar trebui să se gândească la faptul că asta se datorează influenţei lui Buddha Amida asupra lor.
Eu unul spun mereu că dacă există ceva bun şi adevărat în ceea ce fac, scriu sau predau, acesta provinde de la Amida iar ceea ce este rău vine din personalitatea mea neiluminată.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu