”Junsei
i-a spus lui Shonin[1]: ‘Se
spune în Scrisori[2] că, odată cu
trezirea pentru prima oară a shinjinului (credinței), păcatele karmice grave
sunt distruse în întregime și se atinge stadiul celor cu adevărat stabiliți sau stadiul de non-retrogresiune. Însă tu tocmai ai spus că
atât timp cât trăim, nu avem cum să ne ferim de rău. Cuvintele tale sună
diferit de ceea ce se spune în Scrisori.’
Shonin
a răspuns: ‘Atunci când se spune că pacatele karmice grave[3] sunt distruse în întregime
în momentul trezirii pentru prima oară a shinjinului, înseamnă că nașterea în
Tărâmul Pur este stabilită prin puterea acestei treziri și că relele comise
nu mai pot deveni un obstacol în atingerea Nașterii acolo; de aceea, ele sunt
ca și inexistente. Însă, cât timp trăim în această lume Saha, tendința
de a comite noi păcate karmice nu este epuizată. Ești tu Junsei, deja iluminat
și deci liber de orice greseală?
Se
spune în scripturi că, păcatele karmice grave sunt anulate în momentul trezirii
pentru prima oară a shinjinului. Trebuie să te întrebi încontinuu pe tine
însuți dacă ai atins sau nu shinjin (credința) în loc să te preocupe dacă mai
ai sau nu păcate karmice grave. E treaba lui Amida dacă te va salva după ce
ți-a distrus păcatele karmice grave ori dacă te salvează în timp ce le lasă așa
cum sunt. Nu trebuie să te preocupe acest lucru. Adu-ți aminte că shinjinul
este de cea mai mare importanță.’ Astfel a vorbit și a accentuat, Shonin.”
În momentul trezirii pentru
prima oară a credinței, semințele karmei noastre rele sunt sterilizate iar ele
nu mai pot încolți într-o altă viață samsarică unde să renaștem din nou, să
suferim, să murim, iar să renaștem și tot așa la nesfârșit. Asta se înțelege
prin ”păcatele
karmice grave sunt anulate în momentul trezirii pentru prima oară a shinjinului (credinței)” și ”ele sunt ca și inxistente”, adică nu
ne mai pot trage înapoi în samsara. Cu toate acestea, continuăm să primim în
această viață efectele karmei trecute din alte vieți și această viață. De
asemenea, karma habituală continuă să existe atât timp cât ne aflăm încă în
acest trup samsaric, adică asemenea unui dependent de droguri care nu se poate
lăsa, nici noi nu scăpăm de iluzii, atașamente, patimi și greșelile care decurg
din acestea – ”cât
timp trăim în această lume Saha, tendința de a comite noi păcate karmice nu
este epuizată”.
Pentru că NU atingem Iluminarea aici și acum și nu ne aflăm aici și acum în
Tărâmul Pur, mințile noastre sunt supuse greșelii – ”ești tu Junsei, deja
iluminat și deci liber de orice greseală?”
Așadar, din moment ce problema karmei rele și efectele tendinței
inevitabile de a greși este rezolvată de Amida în cazul în care ne încredem în
El, trebuie să fim siguri că avem credință în loc să devenim obsedați de
puritate. Acesta e sensul cuvintelor ”trebuie să te întrebi
încontinuu pe tine însuți dacă ai atins sau nu shinjin (credința) în loc să te
preocupe dacă mai ai sau nu păcate karmice grave.”
”E treaba lui Amida dacă te va salva după ce ți-a distrus
păcatele karmice grave ori dacă te salvează în timp ce le lasă așa cum sunt. Nu
trebuie să te preocupe acest lucru. Adu-ți aminte că shinjinul este de cea mai
mare importanță.” Asta înseamnă că pe calea Tărâmului Pur nu contează
impuritatea sau puritatea, deoarece cauza nașterii acolo NU se află în noi
înșine, ci în Buddha Amida. De aceea, credința (shinjin) în El este de cea mai
mare importanță. Prin credință (shinjin) ne conectăm la Puterea infinită a lui
Buddha Amida, singura capabilă de a ne duce în Tărâmul său Pur.
Din momentul trezirii pentru prima oară în noi a credinței în Amida, intrăm în stadiul celor asigurați de nașterea în Tărâmul Pur, cunoscut și sub denumirea de ”stadiul celor cu adevărat stabiliți sau stadiul de non-retrogresiune” și nimic din interiorul sau exteriorul nostru nu ne mai poate împiedica să ajungem acolo după ce părăsim aceste trupuri samsarice.
Din momentul trezirii pentru prima oară în noi a credinței în Amida, intrăm în stadiul celor asigurați de nașterea în Tărâmul Pur, cunoscut și sub denumirea de ”stadiul celor cu adevărat stabiliți sau stadiul de non-retrogresiune” și nimic din interiorul sau exteriorul nostru nu ne mai poate împiedica să ajungem acolo după ce părăsim aceste trupuri samsarice.
[1] Întrebarea îi este adresată lui Rennyo Shonin
[2] Se refera la Scrisorile lui Shinran (Mattosho).
[3] Si deci, consecintele lor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu