”Sunt unii care spun că efortul de a evita păcatul și de a te îmbunătăți pe tine însuți înseamnă a nu lua în serios Legământul lui Amida [...] Să nu cumva să vă lăsați păcăliți de astfel de viziuni greșite! Poate găsi cineva o sutră sau un pasaj în care Amida îi încurajează pe oameni să păcătuiască? Bineînțeles că nu! Astfel de afirmații vin de la cei care nu depun niciun efort să se abțină de la fapte rele și care continuă să facă rău ca înainte. Prin astfel de cuvinte absolut nerezonabile și false îi rătăcesc pe bărbații și pe femeile ignorante îndemnându-i să păcătuiască în continuare și stârnindu-le și mai mult patimile rele. Genul acesta de oameni nu sunt altceva decât prieteni ai diavolilor și ar trebui să-i considerați dușmani ai nașterii voastre în Tărâmul Pur”.[1]
Este extrem de important să înțelegem că Amida Dharma NU este un instrument de justificare sau instituționalizare a patimilor noastre oarbe. Într-adevăr, în activitatea de salvare a ființelor, Buddha Amida nu face nicio diferență între virtuoși sau păcătoși. Însă a nu face, din Compasiune, nicio distincție între ei, NU înseamnă că susține sau încurajează răul. Niciun Buddha și deci nici Shakyamuni sau Amida, nu au susținut vreodată fapte rele. Să nu confundăm faptul de a fi salvați așa cum suntem cu ideea că toate faptele noastre sunt acum bune și virtuoase sau că nu ar trebui să mai facem niciun efort de a avea un comportament bun. În loc să ne lăudăm ori să ne justificăm patimile oarbe, ar trebui mai degrabă se ne rușinăm de ele și să fim recunoscători salvării necondiționate oferite de Amida. Așa cum spunea Shinran: ”nu luați otravă pentru că aveți antidotul”, adică faceți tot ce puteți să vă abțineți de la rău chiar dacă sunteți salvați de Amida.
[1] Honen the Buddhist Saint - His Life and Teachings, volume III, compiled by imperial order, translation by Rev Ryugaku Ishizuka and Rev Harper Havelock Coates, The Society for the Publication of Sacred Books of the World, Kyoto, 1949, p. 404-405
[2] De exemplu, unii se folosesc de Compasiunea nediscriminatoare a lui Buddha Amida ca și cum Amida ar încuraja ori susține căsătoriile homosexuale, nebunia transgenderismului și alte asemenea spurcăciuni ideologice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu