joi, 9 ianuarie 2014

Lumea ca un vis şi nembutsul credinţei


Uneori sunt atât de obosit în timpul sau după tura de 24 ore în care nu am voie să dorm, încât cu greu mai fac diferenţa între vis şi realitate … În astfel de momente mă simt asemenea lui Zhuangzi care după ce a visat că era fluture, nu mai ştia dacă el a visat despre fluture sau fluturele a visat că era Zhuangzi :)

“Lumea ca un vis” este o temă importantă în gândirea buddhistă iar eu o experimentez adeseori în astfel de momente de oboseală cruntă, când intru în somn şi ies din el atât de repede încât, pe moment, cu greu fac diferenţa între cele două stări. Acum sunt treaz iar în următoarea secundă, fără să ştiu, adorm şi încep să interacţionez cu diferite personaje din vis. Apoi mă trezesc şi mă regăsesc în camera de lucru. Această schimbare rapidă mă face să realizez că atât lucrurile experimentate în vis cât şi cele din starea de aşa zisă trezie sunt apariţii ale minţii, ambele fiind parte ale unui vis mai mare care le cuprinde pe toate – visul samsarei. În timpul visului, devin visătorul şi interacţionez cu diferite obiecte de acolo iar după ce mă trezesc intru în alt vis unde interacţionez de asemenea, cu alte obiecte care apar minţii mele neiluminate şi sufăr, mă enervez, mă bucur de ele exact ca în visul anterior unde le consideram la fel de reale. Aşadar, dacă reflectez cu atenţie la asta, lumea din aşa zisa stare trează există într-un mod similar cu cea a lumii din vis.

Roata samsarei sau cosmarul comun al nasterilor
si mortilor repetate  strânsă în ghiare de către demonul impermanenţei.
În mijloc se află un cocoş, un şarpe şi un porc ce se muşcă unul pe altul de coadă,
 simbol pentru cele trei otrăvuri care înlănţuie fiinţele: iluzia, furia şi lăcomia.
După inelul care înconjoară centrul mandalei,
 sunt reprezentate cele şase stări de existenţă
Aceasta mă duce cu gândul la cuvintele lui Shinran Shonin: „toate lucrurile, fără excepţie, sunt goale şi lipsite de conţinut, doar nembutsu este adevărat şi real”. Din moment ce Buddhaşii sunt singurele persoane cu adevărat trezite (cuvântul „Buddha” înseamnă „Trezitul”) ei inventează în mod constant metode pentru a ne duce din lumea visului şi a iluziilor către adevărata realitate numită Buddheitate sau Nirvana. Dintre toate aceste metode, cea mai uşoară şi accesibilă oamenilor obişnuiţi şi plini de patimi oarbe este nembutsul credinţei în Buddha Amida.

Îmi aduc aminte cum, atunci când eram mic, aveam propriul mod de a ieşi dintr-un coşmar – clipeam repede din ochi şi gata, mă trezeam. La fel stau lucrurile şi cu nembutsul credinţei. Rostim Namo Amida Bu în acelaşi vis samsaric şi cu o minte adormită, însă acest Namo Amida Bu este metoda prin care Amida ne călăuzeşte în afara visului. Numele lui Amida funcţionează deoarece, chiar dacă ne este prezentat în vis, el însuşi nu aparţine visului ci adevăratei realităţi. De aceea, atunci când îl rostim cu credinţă intrăm în influenţa lui Amida şi pe calea ce duce la trezie. În coşmarul naşterilor şi morţilor repetate rostim nembutsul credinţei şi după o vreme, în funcţie de cât de lungă sau scurtă este viaţa noastră, murim în vis şi ne trezim ca Buddhaşi în Tărâmul Pur al luiAmida - adevărata realitate, manifestare a Buddheităţii supreme. Acolo începe adevărata viaţă şi ca Treziţi vom salva celelalte fiinţe din propriile lor coşmaruri.

Niciun comentariu:

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- CREDINTA SI NEMBUTSU IN BUDDHISMUL JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Persoane interesate