luni, 4 iulie 2016

Știri legate de construcția Amidaji (partea a II-a, 2016) - BIBLIOTECA

- acest articol a fost revizuit și updatat în data de 7 iulie! -  

construcția platformei de beton pentru bibliotecă
1) Planul bibliotecii
Unul dintre cei mai importanți pași în proiectul Amidaji este biblioteca. Planul meu era să construiesc un Hondo (Sala Dharmei) mai mare lângă cel de acum, iar pe acesta din urmă să-l transform în bibliotecă. Însă deoarece fondurile necesare pentru noul Hondo depășesc mult poibilitățile mele financiare, am decis să cumpăr o nouă căsuță de lemn și să o folosesc drept bibliotecă provizorie. Când noul Hondo va fi în sfârșit construit iar cel de acum va deveni biblioteca oficială, căsuța cea mică va fi folosită doar pentru cazarea vizitatorilor.


camionul de la Dedeman cu materialele de construcție
a sosit pe 13 Iunie. Am mai făcut și alte treburi
prin curtea templului și am ținut o slujbă pe 12 Iunie
Problema este că am foarte multe cărți (în mod special cele tipărite în română de CBBEF din Taiwan) precum și traduceri mai noi sau mai vechi în limba engleză și română ale diverselor texte buddhiste Jodo Shinshu care au nevoie de o depozitare adecvată. 

2) Ce am făcut până acum
- am construit o platformă de ciment pentru care am cheltuit 1300 lei (290 euro) - 15 saci de ciment, sârmă, pietriș, trei muncitori etc
construcția micii căsuțe de lemn pentru bibliotecă
- am comandat o căsuță de lemn de la Dedeman pentru care am plătit 4631 lei (1027 euro). Aceasta a fost construită în fabrică și ansamblată pe platforma de beton în zilele de 19-20 Iunie. Am adăugat hidroizolație între platforma de beton și căsuță și am vopsit pereții cu o formulă protectoare împotriva soarelui și a ploii.

am dat cu lac de lemn si pastă
hidroizolantă
Persoanele care m-au ajutat să montez căsuța au fost plătite cu 500 lei (110 euro). De asemenea, am plătit în jur de 650 lei pentru pasta hidroizolantă, lacul de lemn și alte necesități.

Am investit alți 1000 lei (220 euro) într-un cort adăpost de la Decathlon care s-a dovedit foarte bun împotriva căldurii, o cabină de duș și două dușuri portabile.

4 iulie!
- am adăugat de curând geamuri la ferestrele bibliotecii (cca 40 lei/10 euro) 
- am cumpărat și adăugat o mochetă (270 lei/60 euro) și cinci rafturi (266 lei/59 euro) pentru cărți. Atenție - cărțile pe care le vedeți în fotografii nu sunt singurele pe care le am! Weekendul viitor voi transporta în jur de 10 cutii cu cărți din București la Amidaji cu o mașină - benzina mă va costa în jur de 450 lei/100 euro.

update 7 iulie!
Azi am calatorit de la Bucuresti la Amidaji cu 16 cutii pline cu carti (20 kg cutia). Am adaugat unele din ele pe rafturile bibliotecii iar pe altele le pastrez in cutii. Voi mai adauga si altele pe parcurs.

mica bibliotecă la  care am adăugat geamuri noi, mochetă
și rafturi cu primele cărți
3) Ce mai am nevoie și ce trebuie să fac în continuare
Pentru a transforma noua căsuță într-o bibliotecă funcțională trebuie să-i mai adaug:
- electricitate
-termoizolație
- o sobă pentru sezonul rece

După calculele mele aș avea nevoie de vreo 3160 lei (700 euro) să fac toate acestea.
Însă pe lângă munca la bibliotecă trebuie să continui și cu alte elemente din planul pe anul acesta. Astfel, mai am de făcut un wc, o poartă pentru terenul Amidaji (probabil vă aduceți aminte de gardul pe care l-am făcut anul trecut). Acestea m-ar costa încă vreo 2260 lei minim (500 euro). Și bineînțeles, planul de anul acesta tot nu s-ar termina.... Plus că mai sunt și niște taxe de plătit.

Vă rog, ajutați-mă în continuarea acestui proiect. Orice mică DONAȚIE este binevenită și apreciată. Linkul pentru DONAȚII este aici (click aici).
Sunt foarte recunoscător celor care m-au ajutat până acum și celor care mă vor ajta de acum înainte. Acest templu depinde de bunăvoința și generozitatea voastră.

Namo Amida Butsu




O imagine de ansamblu a terenului Amidaji
cu micul Hondo (stânga-sus), cortul adăpost,
biblioteca (dreapta-sus) și cabina de duș





Niciun comentariu:

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- CREDINTA SI NEMBUTSU IN BUDDHISMUL JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Persoane interesate