luni, 25 iulie 2016

Instabilitatea emoțională nu înseamnă absența credinței


Mintea mea nu poate fi niciodată în pace.
Din moment ce Buddha și eu acceptăm acest adevăr simplu
Namo Amida Butsu apare în mod natural pe buzele mele.
Sunt unii care confundă instabilitatea emoțională cu absența credinței (shinjin) și speră că odată dobândită, credința le va oferi un fel de permanentă stabilitate emoțională. Și totuși, este normal pentru ființele neiluminate (iar cei care au credință rămân ființe neiluminate până la moarte și nașterea în Tărâmul Pur) să aibă o oarecare instabilitate emoțională. Exact din acest motiv, Buddha Amida ne îndeamnă să ne încredem în El iar nu în așa zisele noastre puteri și ”realizări spirituale”. Cu adevărat, nimic stabil nu poate fi dobândit de o minte neiluminată, mai ales Nirvana sau nașterea în Tărâmul Pur.

Trebuie să ținem minte că shinjin sau credința nu duce la dispariția dorințelor atât timp cât suntem încă în aceste trupuri samsarice. Credința ne face să intrăm în stadiul de non-retrogresiune, ceea ce înseamnă că oricât am fi de jos pe scala evoluției spirituale, vom atinge cu siguranță Tărâmul Pur după moarte.

Așadar, o ființă neiluminată sau un om obișnuit care se încrede în Buddha Amida, continuă să sufere atât timp cât se află încă în acest trup. Pentru cineva care nu a atins încă Buddheitatea, agățarea este întotdeauna prezentă și de aceea, suferința, insatisfacția și instabilitatea emoțională vor apărea în mod natural, mai mult sau mai puțin, în funcție de fiecare. Le spun mereu prietenilor mei Dharma - shinjin (credința în Buddha Amida) nu este satori (Iluminare)! Nici chiar un mic satori, cu atât mai mult un satori extraordinar ce ar duce la absența dorințelor și la o permanentă stabilitate emoțională.

Un credincios nu trebuie să simtă ori să trăiască lucruri extraordinare pentru a se verifica dacă are sau nu credință. Credința este a ști, nu a trăi minuni. A ști că ești salvat indiferent că simți sau nu simți nimic deosebit, indiferent că ai sau nu experiențe mistice. Acesta este singurul aspect neschimbabil din viața unui om care are credință - știe că este salvat de Buddha Amida.

Bineînțeles, fiecare este diferit și de aceea, nu neg faptul că unii pot schimba sau îmbunătăți diverse lucruri în viața lor personală datorită bagajului karmic specific fiecăruia sau influenței lui Buddha Amida asupra lor, însă nimic nu poate fi sigur atât timp cât suntem încă în aceste trupuri samsarice iar dorința nu este definitiv eliminată din mintea noastră. Unii au vieți mai ușoare decât ceilalți și mai puține probleme familiale, alții au personalități puternice și pot rezista la multe greutăți ori sunt slabi și abia fac față dificultăților de zi cu zi, etc. Cu toate acestea, Buddha Amida nu folosește nimic din personalitățile noastre iluzorii și neiluminate pentru a ne salva. Salvarea noastră depinde în întregime de meritele și puterea Lui infinită - exact din acest motiv credința trebuie să fie 100% în El și de aceea nu trebuie să ne îngrijorăm de astfel de lucruri precum ”instabilitate emoțională” sau diferite iluzii și atașamente pe care le avem în noi înșine. Nu există nici un fel de condiție impusă de Buddha Amida ca, după ce ne încredem în El, să simțim și trăim ca și cum am fi deja iluminați/

Buddha Amida se concentrează în mod special pe cei care nu se pot salva pe ei înșiși prin niciun fel de metodă și care, din cauza atașamentelor puternice și patimilor oarbe, nu vor fi niciodată capabili să aibă o permanentă stabilitate emoțională. Adevărul este că doar Buddhașii sunt întotdeauna stabili din punct de vedere emoțional deoarece nu mai au niciun fel de dorințe ori suișuri și coborâșuri sentimentale. Acestea fiind zise, haideți să avem răbdare cu noi înșine și să nu mai visăm la perfecțiune până nu atingem Buddheitatea în Tărâmul Pur al lui Amida. 


Niciun comentariu:

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- CREDINTA SI NEMBUTSU IN BUDDHISMUL JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Persoane interesate