miercuri, 19 decembrie 2018

Nembutsul credinței - rostirea autentică a Numelui lui Buddha Amida

updatat și revizuit 19 decembrie 2018

Întrebare: Cum pot fi sigur că spun Nembutsu în mod corect? Adeseori folosești termeni ca ”adevăratul Nembutsu”. Ce este de fapt adevăratul Nembutsu și prin ce se deosebește de Nembutsul rostit într-un mod greșit?

Răspuns: Numele lui Buddha Amida nu este proprietatea ta. El nu funcționează datorită ție, ci lui Amida. Rostirea de către tine a Numelui (Nembutsu) are efect deoarece Amida a investit toată Puterea Lui și toate virtuțile sale în acest Nume.


Dacă te încrezi în Puterea salvatoare a lui Buddha Amida atunci se poate zice că rostești Numele în conformitate cu natura lui adevărată, însă dacă rostești Numele și crezi că eficacitatea lui depinde de ceva din interiorul tău, adică de cât de des îl spui, de cât de concentrat ești, ori de prezența a cutare sau cutare virtute personală, atunci nu poți beneficia de toate binecuvântările Numelui. Din acest motiv, aceia care spun Numele bazându-se pe puterea lor personală (adepții celui de-al 20 Legământ)[1] se pot naște doar în așa numita zonă de graniță a Tărâmului Pur. Aceștia pot pretinde, de asemenea, că se bazează pe Numele lui Amida iar nu pe puterea lor personală, însă de fapt, pentru ei este foarte important să se simtă capabili de cât mai multe recitări posibile. Cu cât recită mai des, cu atât au senzația că le cresc șansele de a se naște în Tărâmul Pur. Însă exact acest lucru este ceea ce-i împiedică să se încreadă pe deplin Puterii lui Buddha Amida și să se nască în Tărâmul Pur al Împlinirii (”centrul” Tărâmului Pur) unde ar atinge imediat Buddheitatea.

Totuși, să nu ne imaginăm că cei ce rostesc Nembutsu bazându-se pe Puterea salvatoare a lui Amida nu îl pot spune de mai multe ori! Din contră, și ei se pot dedica rostirii dese a Numelui, exact ca practicanții Nembutsului puterii personale. Singura diferență este că aceștia nu sunt obsedați de numere ori de a avea o stare perfectă a minții în timpul rostirii. Ei nu au iluzia că pot adăuga sau contribui cu ceva din ei înșiși la salvarea oferită de Amida. Își dau seama de toate acestea și continuă să rostească Numele, nu abandonează Numele ci din contră, se bucură de el cu relaxarea celor care sunt deja salvați. Ei nu simt că trebuie să-și asigure propria salvare în fiecare moment al vieții spunând Numele încontinuu, ceva de genul: ”trebuie să fiu sigur că spun Numele mereu, pentru ca în cazul în care mor acum, să merg în Tărâmul Pur”. De asemenea, nu simt că trebuie să-i dovedească lui Amida că sunt demni de salvarea Lui prin recitări neîntrerupte. De fapt, salvarea noastră este în mâinile lui Amida, în Puterea lui Amida, în Numele lui Amida iar nu în capacitatea noastră de a-l rosti mai des ori mai rar sau în diferitele lucruri pe care credem că ar trebui să le dezvoltăm în mințile și inimile noastre afundate în iluzie.  

Așadar, dragă prietene, rostește Numele și bucură-te de el ori de câte ori vrei și poți. Semnul sigur că te bucuri cu adevărat de Nume este atunci când îl spui fără nicio grijă, adică după ce te-ai încrezut în Buddha Amida și ști că ești salvat. Această rostire autentică a Numelui este Nembutsul credinței și al recunoștinței - Nembutsul Legământului Principal.

Te rog, adu-ți aminte că în Legământul Principal al lui Buddha Amida rostirea Numelui (”rostesc Numele meu chiar și numai de zece ori”) nu este menționată singură, ci împreună cu credința ( ”cei care se încred în mine, cu o credință sinceră […]  rostesc Numele meu chiar şi numai de zece ori). Acest aspect este foarte important și arată ce vrea Buddha Amida de la noi - să rostim Numele Lui în timp ce ne încredem complet în El și în Puterea Lui salvatoare. Nu putem să distorsionăm
Legământul Principal, accentuând doar rostirea Numelui și neglijând credința. De fapt, Nembutsu (rostirea Numelui) nu poate fi separat de credință iar credința nu poate fi separată de Nembutsu. Cei care nu sunt încă stabili în credință pot de asemenea, să rostească Numele lui Amida și chiar este bine să o facă, dar cei cu adevărat credincioși cu siguranță că vor spune Numele iar rostirea lor va fi în deplin acord cu cerința lui Amida din Legământul Său Principal:  ”se încred în mine cu o credință sinceră, doresc să se nască în tărâmul meu și rostesc Numele meu chiar și numai de zece ori”

A rosti Numele ca expresie a încrederii totale în Buddha Amida este adevăratul Nembutsu - adică Nembutsul pe care Amida însuși vrea ca noi să-l rostim.
Namo Amida Butsu




[1] Rostirea exclusivă a Numelui de către cei cu o credință instabilă îi pune de asemenea, în legătură cu Buddha Amida, mai exact, cu al 20-lea Legământ al Lui. Acest legământ a fost făcut în mod special pentru cei care rostesc Numele dar nu se bazează în totalitate pe Puterea lui Buddha Amida. Pentrue explicații detaliate, vezi capitolul  ”Nașterea în zona de graniță a Tărâmului Pur”.

Niciun comentariu:

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- CREDINTA SI NEMBUTSU IN BUDDHISMUL JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Persoane interesate