” Ce este ‘marea compasiune‘? Cei care
continuă să spună exclusiv Nembutsu toată viața lor se vor naște fără greș după
moarte în Tărâmul Fericirii. Dacă aceștia se încurajează unul pe altul și îi ajută
și pe alții să spună Numele sunt considerați oameni care practică marea
compasiune”.
(Shinran Shonin, Kyogyoshinsho)
Buddha Amida iubește toate ființele necondiționat, atât
pe cei care au credință în El, cât și pe cei care răspândesc viziuni greșite
despre El. Trebuie să fim conștienți de asta și să facem tot ce putem să nu-i
urâm pe cei care ponegresc Dharma cea adevărată, ci să continuăm să-i privim ca
pe părinții, frații și surorile noastre deoarece TOȚI suntem de fapt, înrudiți
karmic. Până și marașii sau demonii celești și adepții acestora sunt părinții, frații
și surorile noastre. A fost într-adevăr un timp în viețile trecute când le-a
păsat de noi și ne-au iubit ca părinți, prieteni sau rude. Nu trebuie să uităm
această învățătură, ci să ne străduim să le răspundem cu recunoștință
oferindu-le darul neprețuit al Dharmei adevărate și venind după ei după ce ne
vom naște în Tărâmul Pur.
Repet, Buddha Amida iubește TOATE ființele necondiționat și dorește să le salveze. El este asemenea soarelui care își trimite razele de lumină peste tot. Cu toate acestea, lumina nu poate intra în camerele care au ferestrele închise. La fel stau lucrurile cu cei care ponegresc Amida Dharma și îl numesc pe Amida simbol, metaforă, mit sau personaj fictiv. Buddha Amida îi iubește și pe ei dar aceștia nu pot fi încă salvați deoarece și-au închis inimile față de Lumina sa. Când îl numesc metaforă sau personaj fictiv pe Amida îi neagă existența ca Salvator iluminat, viu și real. Este logic așadar, să afirmăm că nimeni nu poate fi salvat de o metaforă sau un personaj fictiv ca Hamlet sau Moș Crăciun....Imaginându-și-l pe Buddha Amida ca fiind ceva diferit de ceea ce a spus Shakyamuni că este în Marea Sutră, ei nu au niciun fel de credință în El, ci în propriile idei și opinii neiluminate. Situația lor se aseamănă cu cea a pacienților care refuză Medicamentul (Dharma) oferit gratuit de Doctorul cel bun (Buddha). Sunt ființe jalnice și demne de milă iar noi ar trebui să avem compasiune față de ele. Totuși, a avea iubire și compasiune NU înseamnă să-i încurajăm ori să le permitem să își răspândească viziunile greșite în templele și dojourile noastre deoarece asta ar însemna să participăm la răul pe care îl fac Dharmei și ființelor sensibile.
Trebuie să înțelegem că salvarea oferită de Buddha Amida acționează
în cadrul legii cauzei și efectului, ceea ce înseamnă că, pentru a fi salvați,
trebuie să admitem (să credem în) existența sa și a Tărâmului său Pur, să ne
încredem în El (a-i rosti Numele și a avea credință e același lucru) și să ne
dorim să mergem acolo după moarte. Lucrurile stau exact așa iar noi trebuie
să-i ajutăm pe cei care înțeleg aceste adevăruri simple. Ne facem datoria dublă
de a prezenta corect Amida Dharma și de a lupta împotriva ereziilor pentru a
ajuta TOATE ființele, inclusiv pe învățații aflați în iluzie care sunt
responsabili de răspândirea lor. Ne rugăm și sperăm că inimile lor se vor
schimba și că nu-și vor pierde viața aceasta în zadar. Vă rog să vă aduceți
aminte că NU luptăm cu oameni, ci cu iluzii, viziuni greșite și ignoranță. Nu
atacăm pe nimeni în viața lui privată, ci facem tot ce putem pentru a arăta
greșelile în modul în care aceștia predau Dharma. Scopul acțiunilor noastre
este să ajutăm, nu să condamnăm pe nimeni. De fapt, se condamnă ei înșiși prin
propriile fapte.
Ne străduim să combatem diversele viziuni atât de
răspândite în zilele noastre deoarece facem parte din lanțul de iubire și Compasiune
al lui Buddha Amida. Nu suntem creatori ai Dharmei, ci mesageri credincioși ai
acesteia. Scopul nostru este să menținem deschisă și curată Poarta Dharma a Tărâmului
Pur pentru ca toate ființele să-i primească binecuvântările și să intre pe ea.
(Shinran Shonin, Kyogyoshinsho)
Repet, Buddha Amida iubește TOATE ființele necondiționat și dorește să le salveze. El este asemenea soarelui care își trimite razele de lumină peste tot. Cu toate acestea, lumina nu poate intra în camerele care au ferestrele închise. La fel stau lucrurile cu cei care ponegresc Amida Dharma și îl numesc pe Amida simbol, metaforă, mit sau personaj fictiv. Buddha Amida îi iubește și pe ei dar aceștia nu pot fi încă salvați deoarece și-au închis inimile față de Lumina sa. Când îl numesc metaforă sau personaj fictiv pe Amida îi neagă existența ca Salvator iluminat, viu și real. Este logic așadar, să afirmăm că nimeni nu poate fi salvat de o metaforă sau un personaj fictiv ca Hamlet sau Moș Crăciun....Imaginându-și-l pe Buddha Amida ca fiind ceva diferit de ceea ce a spus Shakyamuni că este în Marea Sutră, ei nu au niciun fel de credință în El, ci în propriile idei și opinii neiluminate. Situația lor se aseamănă cu cea a pacienților care refuză Medicamentul (Dharma) oferit gratuit de Doctorul cel bun (Buddha). Sunt ființe jalnice și demne de milă iar noi ar trebui să avem compasiune față de ele. Totuși, a avea iubire și compasiune NU înseamnă să-i încurajăm ori să le permitem să își răspândească viziunile greșite în templele și dojourile noastre deoarece asta ar însemna să participăm la răul pe care îl fac Dharmei și ființelor sensibile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu