Știu câteva persoane care vin dintr-un mediu Vajrayana[1] și a căror gândire este încă influențată de termeni și concepte Vajrayana dar care vor cu sinceritate să urmeze Jodo Shinshu. Pentru ei voi face o scurtă analogie între cele două tradiții pentru a-i ajuta să aibă o tranziție mai ușoară. Vă rog ascultați cu atenție.
Este important să facem o alegere. Fie urmăm un guru în formă umană, avem credință în el, primim împuternicire de la el, ne străduim în practicile oferite de acesta și suntem stricți în samaya, fie îl alegem pe Buddha Amida însuși ca guru și îl lăsăm să ne împuternicească în cea mai simplă dintre toate Porțile Dharma – Nembutsul credinței care poate fi spus oriunde, oricum și de către oricine, indiferent de capacitățile sale spirituale.
Este important să facem o alegere. Fie urmăm un guru în formă umană, avem credință în el, primim împuternicire de la el, ne străduim în practicile oferite de acesta și suntem stricți în samaya, fie îl alegem pe Buddha Amida însuși ca guru și îl lăsăm să ne împuternicească în cea mai simplă dintre toate Porțile Dharma – Nembutsul credinței care poate fi spus oriunde, oricum și de către oricine, indiferent de capacitățile sale spirituale.
[1] Buddhism ezoteric. Vajrayana sau buddhismul ezoteric este practicat în principal în școlile tibetane și japoneze (Shingon și Tendai).
[2] Ideal ar fi ca Maestrul respectiv sa fie iluminat sau măcar practicant foarte serios și evoluat spiritual.
[3] Tariki se traduce prin Puterea Celuilalt. Este Puterea lui Buddha Amida sau Puterea Legământului său Principal.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu