”Metoda salvării absolute pe care am propovăduit-o toată viața mea nu este niciun fel de meditație în genul celei practicate de diverși erudiți din China și Japonia și nici vreo repetare a Numelui lui Buddha de către cei care au studiat și au înțeles sensul profund al acestuia. Calea aceasta nu este altceva decât simpla repetare a lui ‚Namo Amida Butsu’ cu credință neclintită în mila și compasiunea lui Amida prin care oricine se poate naște în Tărâmul Beatitudinii Perfecte.
Astfel, fără aere pedante[1], să repete cu devoțiune doar Numele lui Amida și să nu practice nimic altceva."[2]
Comentariu:
Mai întâi Honen Shonin ne spune ce nu este Calea Nembutsu, adică nu o formă de meditație, nu vreo cale ezoterică ori dependentă de erudiție. Apoi explică ce este Nembutsu – o simplă rostire/repetare cu credință a Numelui. Cel care spune Nembutsul credinței în Amida este sigur de nașterea în Tărâmul Pur după moarte. Această rostire a Numelui cu credință include TOT ceea ce este necesar nașterii acolo, precum și TOATE practicile buddhiste. Dacă spui Numele lui Amida atunci nu are niciun rost să îți bați capul cu ”tripla pregătire a minții și cele patru reguli ale practicii” deoarece ele sunt oricum incluse automat și împlinite în Nembutsul credinței. De aceea nici nu stau să le explic.
Salvarea oferită de Amida are loc în cadrul legii cauzei și efectului. Dacă vrem să ne naștem în Tărâmul său Pur trebuie să urmăm cerințele menționate în Legământul Principal. A urma cerințele Legământului Principal (credința în Amida, rostirea Numelui cu credință și dorința de a ne naște în Tărâmul său Pur) înseamnă a intra în conexiune karmică cu Amida (a putea fi salvat de către El/ a fi asigurat de salvarea lui). Cei care nu fac asta se așează singuri în afara Legământului Principal și nu pot primi (pentru că nu se deschid către) binecuvântările și mila lui Shakyamuni și Amida.
[1] Fără aere pedante, adică fără pretenții de erudiție și competență deosebită. Nașterea în Tărâmul Pur depinde de Puterea lui Buddha Amida iar nu de cultivarea personală.
[2] Coates and Ishizuka, "Honen the Buddhist Saint", pp. 728-29, English translation presented in "The Buddhist Tradition in India, China and Japan" by Wm. Theodore de Bary, NY 1969, p. 331
[3] Tannisho, The Collected Works of Shinran, Shin Buddhism Translation Series, Jodo Shinshu Hongwanji-ha, Kyoto, 1997, p.662
[4] Shakyamuni este Buddha istoric, fondatorul buddhismului şi cel care l-a propovăduit pe Amida.
[5] Shan-tao (613-681) este al cincilea dintre cei şapte patriarhi ai buddhismului Jodo Shinshu, unul dintre cei mai importanţi învăţători ai şcolii Tărâmului Pur din China.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu