joi, 16 aprilie 2009

Crimele cu ocazia sarbatorilor traditionale


Ma simt nevoit sa scriu despre un subiect care pentru multi este greu de suportat si acceptat datorita obisnuintelor noastre. Sunt impins sa scriu de suferinta care pluteste in aer, zilele acestea, in apropierea uneia din cele mai mari sarbatori a crestinatatii ortodoxe. Nu simbolistica sacrificiului si invierii lui Iisus este motivatia mea si nici dorinta de a aduce un afront acestui important eveniment pentru cei care se considera crestini. Motivul intristarii mele, prezenta dureroasa si malefica pe care o simt plutind in jurul nostru nu are nimic de a face cu crestinismul si tin sa subliniez in mod special acest lucru.

Durerea celor fara de glas omenesc, groaza mortii intiparita in ochii celor mai slabi decat noi, raceala din inimile compatriotilor mei, justificarile demonice pe care le folosesc pentru a ucide cu sange rece atatia miei si alte fiinte cu ocazia sarbatorilor de Pasti, din fata tuturor acestora as vrea sa fug si sa nu le mai vad, sa nu le mai aud, sa nu mai simt aceasta deznadejde in fata neputintei de a face ceva. Nu stiu daca ceea ce voi scrie mai poate schimba ceva sau pe cineva, nu stiu daca va salva macar o viata din cele atat de multe luate pe nedrept, insa probabil ca mai am putina speranta daca reusesc totusi sa leg cateva fraze si sa le impartasesc celorlalti, buddhisti sau nebuddhisti.

Nu stiu ce ar trebui sa fac si cu ce ar fi mai bine sa incep. Cu argumente logice ar zice unii, cu argumente din scripturi vor sugera altii. Sunt atatea dezbateri si oameni gata sa dezbata si sa intoarca pe toate fetele chestiunea drepturilor animalelor si a abtinerii de la carne incat o discutie de acest gen ar dura probabil o viata intreaga. Sunt insa oare argumentele logice suficiente? Oare atat a mai ramas din sufletul nostru – numai logica si mintea rationala? Avem oare nevoie de argumente pentru a recunoaste suferinta? Cand o fiinta striga de disperare in fata mortii sau plange, avem nevoie sa o intelegem rational ori simtim direct in inima ecoul suferintei sale? De ce alte argumente, decat ochii blanzi ai mieilor si strigatele lor de durere si moarte, mai avem nevoie pentru a recunoaste ca uciderea lor este un act demonic si contrar spiritului de compasiune care ar trebui sa vietuiasca in mod natural in inimile noastre. Cum am putea oare impaca acest strigat pe care nu vrem sa il auzim cu orice cale spirituala, indiferent care ar fi ea? Cum vom putea trezi in noi adevarata compasiunea daca ucidem si ne hranim cu carnea fiintelor, mai ales in situatii cand avem atat de multe alte optiuni alimentare? Sutrele arata fara putinta de tagada ca a consuma carne este impotriva spiritului de adevarata compasiune pe care ar trebui sa-l trezim in noi.

Este groaznic modul detasat si relaxat in care oamenii se duc in acele locuri unde se taie si se vinde carnea mieilor, platind macelarii sa faca toata aceasta munca necurata sau indeplinind-o chiar ei langa blocuri sau in curtile lor. Apoi se aseaza linistiti la masa ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat – “asa e traditia”, zic ei, un argument mai mult decat suficient de atatea sute de ani. Generatii intregi sunt angrenate, cu ocazia sarbatorilor de Craciun si Pasti, intr-un lant de crime, repetat cu o consecventa diabolica, facand din aceste perioade ale anului un prilej de moarte, suferinta si cea mai neagra karma negativa.
Va rog pe toti cei care va considerati buddhisti insa participati alaturi de familiile voastre la masa de sarbatori, reflectati asupra cuvintelor lui Buddha despre abtinerea de la ucidere si de la consumul de carne - cea care este insasi cauza si motivatia uciderii si incercati sa intelegeti adevarata esenta a compasiunii nediscriminatoare, singura care vede toate fiintele ca pe proprii nostri parinti, frati sau copii. Nu va lasati purtati de argumente false si interpretari eronate motivate de lacomie, nici chiar daca ar proveni de la oameni pe care ii considerati Maestri sau sfinti in viata.

Nu exista o hrana care sa aduca o mai mare suferinta si mizerie fiintelor decat carnea! Feriti-va, in aceste zile si nu numai, sa luati parte direct sau indirect la acest macel, nu dintr-o pornire egoista de purificare personala ci din intelegerea plina de compasiune a suferintei celor mai slabi decat noi.
Fie ca Cele Trei Comori (Buddha, Dharma si Sangha) sa ne binecuvanteze intotdeauna si sa ne ajute sa ducem o viata fara consecinte negative pentru celelalte fiinte.
Namo Amida Buddha




2 comentarii:

Anonim spunea...

spaima si disperarea pe care le incearca fiintele in fata mortii este aceeasi atat pentru om, cat si pentru animale. ignoranta ne impiedica sa vedem asta.

bine spus, josho

dyanna spunea...

Acum cativa ani am vazut un miel inainte sa il taie.Ii curgeau lacrimile.De atunci eu una nu mai maninc carne de miel.

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- CREDINTA SI NEMBUTSU IN BUDDHISMUL JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Persoane interesate