joi, 27 decembrie 2012

Efectul este similar cu cauza – calea puterii personale şi calea Tărâmului Pur


Efectul este similar cu cauza, de aceea atunci când cauza şi originea practicii este personalitatea ta iluzorie, efectul este de asemenea, iluzoriu. În mod similar, când cauza şi originea practicii tale este Buddha Amida, efectul este întotdeauna Iluminarea şi Buddheitatea.

Când te bazezi pe puterea ta personală, apar diferite obstacole. Acestea sunt de două tipuri:
1. obstacole interne cauzate de propriile stări mentale, ataşamente, iluzii şi patimi oarbe
2. obstacole externe cauzate de Mara[1] şi diferite spirite care încearcă să îl oprească pe practicant de la atingerea scopului final.

Datorită acestor două tipuri de obstacole, pot apărea false realizări spirituale. Acestea sunt atât de intense încât în mintea practicantului şi a celor din jurul lui ele pot părea adevărate.
Puteri supranaturale şi diverse viziuni sunt în stare să îl devieze de la calea corectă.
Nici nu ne putem imagina cât de uşor este să cădem în capcana acestor false puteri şi false realizări!

Calea Înţelepţilor sau a puterii personale şi calea Tărâmului Pur sunt două porţi distincte de pătrundere în Buddheitatea supremă sau Nirvana. Ele îşi au propriile lor mecanisme de funcţionare. Ceea ce presupune una din ele nu se aplică celeilalte şi viceversa. Din acest motiv, nu ar trebui gândite şi tratate împreună.

În buddhismul Zen, spre exemplu, se vorbeşte uneori despre „uciderea lui Buddha”, ceea ce înseamnă că dacă în timpul meditaţiei apare o imagine a lui Buddha, aceasta poate fi falsă şi un obstacol în calea unei realizări spirituale autentice. De ce?
Pentru că în Zen şi alte forme similare de buddhism te bazezi pe vacuitate sau natura ultimă a lucrurilor, pe Dharmakaya de dincolo de formă. Aşadar, ceea ce apare în mintea ta poate fi înşelător şi sugerează ataşamentul faţă de forme. De asemenea, pentru că în toate metodele căii Înţelepţilor te bazezi pe propriile tale eforturi şi pe puterea ta de a medita, diverşi demoni sau maraşi pot lua înfăţişarea falsă a unor Buddha pentru a te înşela. Aşadar, când asemenea viziuni sau forme apar trebuie să le tratezi ca pe nişte produse ale propriei tale minţi, să le laşi să treacă de la sine şi să mergi mai departe către atingerea Buddheităţii de dincolo de formă.

Din contră, pe calea Tărâmului Pur formele sunt binevenite, noi fiind ghidaţi de Buddha Amida în manifestarea sa transcedentă (Sambhogakaya). Nu ne bazăm direct pe natura ultimă de Buddha, ci mergem pe un drum indirect spre Buddheitate, prin nembutsul credinţei şi naşterea în Tărâmul Pur. În cazul nostru, pentru că ne încredem exclusiv în Amida şi toate realizările spirituale vin de la el, nu suntem în pericol de a fi înşelaţi sau influenţaţi de obstacole interne sau externe. De asemenea, dacă unele viziuni apar, ele sunt adevărate, pentru că efectul este similar cu cauza. Deoarece ne bazăm pe Amida (cauza) iar nu pe noi înşine, rezultatul (efectul) este o manifestare a lui Amida, nu a minţii noastre neiluminate. Astfel, ceea ce poate fi un obstacol pe calea Înţelepţilor, este un ajutor pe calea Tărâmului Pur.

Vă rog aşadar, să nu aveţi nici o teamă dacă intraţi pe poarta Tărâmului Pur a credinţei în Buddha Amida. Sunteţi în siguranţă din momentul în care aţi făcut primul pas pe această cale. Nimic nu vă poate răni şi nimic nu vă poate opri de la atingerea naşterii în Tărâmul Pur şi a Buddheităţii ultime. Dacă shinjin (credinţa) a fost primit în inima voastră, toate acestea vor veni în mod natural.

Scopul ambelor porţi Dharma este acelaşi: Buddheitatea supremă şi Nirvana[2], ambele fiind propovăduite de Shakyamuni (Buddha istoric). Când adepţii căii puterii personale şi ai Tărâmului Pur devin Buddhaşi, ei se trezesc în aceeaşi natură ultimă de Buddha care este dincolo de orice formă şi culoare, însă până atunci nu ar trebui să interpreteze greşit înţelesul şi caracteristicile acestor două porţi Dharma diferite.

Calea Tărâmului Pur a credinţei exclusive în Buddha Amida nu ar trebui judecată pe baza criteriilor căii puterii personale. Mai mult decât atât, ea nu ar trebui schimbată sau predată în aşa fel încât să fie acomodată cu aceasta. Este îngrijorător faptul că în zilele noastre unii încearcă transformarea simplei şi devoţionalei şcoli Jodo Shinshu într-o învăţătură cât mai Zen pentru a putea fi acceptată, zic ei, de practicantul modern care nu este pregătit să „guste” credinţa în Buddhaşi transcedentali.

Un adept Jodo Shinshu să nu ceară niciodată sfaturi în chestiuni legate de atingerea Buddheităţii de la maeştri şi învăţători care predau calea Zen, Theravada sau alte metode ce implică într-un fel sau altul bazarea pe puterea personală, pentru că asta ar crea mare confuzie în mintea sa[3]. Amestecul celor două porţi Dharma diferite la nivelul la care suntem noi acum de fiinţe neiluminate este extrem de periculos şi constituie un obstacol pe cale. Numai un Buddha care a transcens toate metodele şi este liber de orice iluzie se poate juca cu diferite practici şi să le înţeleagă pe deplin, însă fiinţele neiluminate nu ar trebui să imite comportamentul Buddhaşilor cât încă nu au devenit ele însele Buddhaşi. La nivelul nostru de acum nu putem înţelege cu adevărat „unitatea tuturor lucrurilor”, indiferent cât de mult am citi despre asta, de aceea să rămânem smeriţi şi să acceptăm viziunea dualistă a celui care salvează, adică Buddha Amida şi a celor salvaţi care au credinţă în el. Asta este tot ceea ce avem nevoie noi, oamenii obişnuiţi, prinşi în suferinţa naşterii şi a morţii.





[1] Mara este un demon celest căruia îi place să se joace cu minţile practicanţilor şi să le distragă atenţia, oferindu-le adeseori senzaţia de falsă împlinire spirituală şi oprindu-i astfel de la atingerea adevăratei Eliberări sau a Buddheităţii supreme. El a încercat de asemenea, să îl amăgească pe Shakyamuni înainte de a deveni un Buddha.
[2] Şi totuşi, în conformitate cu Shinran Shonin şi învăţătura şcolii Jodo Shinshu, numai calea Tărâmului Pur rămâne valabilă şi efectivă în această ultimă epocă a Dharmei când capacităţile fiinţelor sunt extrem de scăzute.
[3] De asemenea, a practica diferite metode de meditaţie precum Zazen, Vipassana, etc, cu scopul de a atinge Iluminarea, anihilează efectul căii Tărâmului Pur. 


Niciun comentariu:

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- ÎNVĂŢĂTURI BUDDHISTE JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Google+ Followers

Persoane interesate

Copyright © Cirlea Gheorghe Adrian