luni, 21 noiembrie 2022

Sa NU aveți răbdare!

În ceea ce mă priveşte, nu sunt mulţumit de nicio practică buddhistă care nu îmi oferă o evadare imediată din naştere şi moarte. De aceea mă bazez pe Amida, pentru că sunt grăbit să devin un Buddha.

Ştiu că unii practicanţi virtuoşi ar putea interpreta graba mea ca lene în ceea ce priveşte efortul spiritual şi lipsă de răbdare. Însă când contemplu profund şansa rară de a mă naşte în trup de om şi cât de uşor este să cad în zonele de jos ale existenţei[1], când văd că încă din această viaţă gânduri precum cele ale animalelor, spiritelor flămânde şi locuitorilor iadurilor apar adesea în mintea mea şi în minţile celorlalţi, simt că nu mai vreau să risc nimic. A avea răbdare pe orice cale spirituală unde puterea personală contează, nu este virtute, ci iluzie. Înseamnă a nu realiza adevăratele tale capacităţi şi ale fiinţelor care trăiesc în această epocă ultimă a Dharmei, precum şi ce înseamnă a deveni un Buddha sau un Eliberat în viaţă. Înseamnă a nu conştientiza puterea energiilor karmice inconştiente ce vin din trecutul fără de început, din eoni de îmbătare cu otrava ignoranţei şi a faptelor rele. Înseamnă a nu conştientiza fragilitatea acestei vieţi şi posibilitatea ca moartea să vină la ore neanunţate şi să te prindă nepregătit sau cel puţin, încă neintrat într-un stadiu de unde să nu mai poţi cădea înapoi. 
Ce răbdare să am când mă confrunt cu toate aceste pericole? Când contemplu mizeria acestei lumi şi propriul meu întuneric interior, ce răbdare să mai am cu mine însumi?
 
Când observ starea mentală a celor apropiaţi mie care nici măcar nu citesc o singură carte buddhistă dar să mai şi practice câte ceva, inconştienţi că există o cale de evadare din naştere şi moarte, de fapt, nici măcar dorindu-şi să scape din naşterile și morțile repetate; când îmi pun întrebarea unde se vor duce aceştia după ce viaţa actuală se va sfârşi, îngrijorându-mă în acelaşi timp că eu însumi aş putea rătăci din nou în samsara (naştere şi moarte) tot neiluminat şi ne-liber, incapabil să-i ajut, cum aş putea să am răbdare?
 
Unde se va naşte după moarte tatăl meu sau prietenii mei care nu îşi pun deloc sau destul de rar întrebări existenţiale? Unde se vor duce mama sau iubita mea? Unde sunt acum bunicii mei? Ce pot face pentru ei? Unde se vor duce scumpii mei prieteni necuvântători, conduşi de puterea karmei lor; unde va renaşte Rocky, credinciosul meu cățel, pierdut încă din această viaţă, sau alţii asemenea lui născuţi acum în formă animală ... Acestea sunt întrebări fundamentale pentru mine.
 
Dacă îţi iubeşti copiii, soţia, soţul, părinţii, bunicii sau prietenii, cred că ar trebui să te întrebi ce poţi face cu adevărat pentru ei şi cum îi poţi ajuta fără să devii un Buddha. Cu adevărat, nu numai pentru tine însuţi ar trebui să urmezi calea buddhistă, ci pentru salvarea tuturor fiinţelor, mai ales a celor pe care îi iubeşti în această viaţă.
 
Chiar crezi că îţi poţi permite să fi nesigur în ceea ce priveşte Iluminarea ta, să aştepţi multe vieţi până când probabil vei atinge ceva, cine ştie când? Îţi permiţi riscul de a-i pierde din nou sau pentru totdeauna, în oceanul nesfârșit al nașterilor și morților repetate pe cei pe care îi iubeşti? Cât de mult îţi pasă de ei şi ce faci cu adevărat pentru ei? Ce este mai important, susţinerea pe care le-o oferi în viaţa aceasta când nici măcar nu şti ce este bine sau rău, ori darul libertăţii fără de moarte?
 
Cum ai putea să îi ajuţi pe ceilalţi dacă nu ai devenit tu însuţi un Buddha şi cum ai putea deveni un Buddha bazându-te pe tine însuţi? Aceasta este cea mai importantă întrebare. Dacă nu ai atins Buddheitatea acum, în această viaţă, când crezi că o vei atinge?
 
Te rog, trezeşte-te din visul acestei autosatisfacţii periculoase! Egoul nu se poate depăşi pe sine însuşi prin niciun fel de metodă! Există multe false senzaţii spirituale şi multe Nirvana iluzorii când te bazezi pe puterea personală iar timpul pare mereu suficient pentru a face de toate atât în plan material cât şi spiritual.
Dacă îţi lipseşte sentimentul urgenţei şi eşti răbdător în ceea ce priveşte naşterea şi moartea, atunci ai pierdut şi această şansă a vieţii în trup de om. Fiecare zi în care nu ai devenit un Buddha este chiar ziua în care poţi muri iar a muri ne-eliberat este mai periculos decât orice.
 
Lui Mara[2] îi place să se joace cu mintea ta şi îţi şopteşte adesea la ureche: „nu te teme, ai timp suficient, fii răbdător, doar bazează-te pe tine însuţi şi fă încă un efort, uite aproape că ai ajuns ... gândeşte-te la câte experienţe spirituale minunate ai avut săptămâna asta”..... până când într-o zi moartea vine neanunţată ca un hoţ sau bădăran ce intră cu bocancii murdari în viaţa ta frumoasă şi mori acelaşi om, poate puţin mai bun, adică o minusculă picătură de apă într-un ocean de otravă şi iluzii, însă neiluminat şi ne-liber, incapabil de a face ceva pentru tine şi ceilalţi. Mara va zâmbi cu siguranţă, plin de satisfacţie: „cât de mult îmi plac aceşti practicanţi virtuoşi...”



[1] Naşterea ca animal, spirit flămând sau locuitor al iadurilor.
[2] Demon celest care pune adesea obstacole în calea practicanților care se bazează pe puterea personal.


Niciun comentariu:

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- CREDINTA SI NEMBUTSU IN BUDDHISMUL JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Persoane interesate