Buddha Amida este cea mai bună călăuză
către natura de Buddha care este adevărata natură a tuturor ființelor. Atingerea
naturii de Buddha NU înseamnă că toți Buddha transcendenți precum Amida
încetează să mai existe ci că Amida te
duce într-o dimensiune în care trăiesc toți Buddha. Asta se aseamănă cu a evada dintr-o pușcărie (samsara) și a te duce într-un
parc minunat unde toți Buddha se cunosc și se distrează împreună :) Bineînțeles,
descoperirea naturii de Buddha este dincolo de cuvinte și de înțelegerea
conceptuală dar folosesc această imagine pentru a vă ajuta să nu cădeți în
viziunea greșită a vidului nihilistic.
A crede că Amida și Tărâmul său Pur încetează să mai
existe când atingeți Iluminarea perfectă reprezintă una din variantele viziunii
greșite a vidului nihilist. Dacă crezi că Buddha Amida și Tărâmul său Pur sunt
doar metafore și simboluri pentru Realitatea ultimă sau natura de Buddha atunci
din nou, cazi în viziunea greșită a vidului nihilist. A avea astfel de viziuni
și a le propovădui celorlalți înseamnă a ponegri Amida Dharma iar asta e o
karmă ce duce la renașterea în iadul Avici. De fapt, Amida se află ÎN ACELAȘI
TIMP în Dharmakaya ultimă sau natura de Buddha, în formă Sambhogakaya în Tărâmul
său Pur și în nenumărate manifestări Nirmanakaya sau corpuri ale adaptării în
toate universurile samsarice pentru a ajuta și a călăuzi ființele sensibile. Toți
Buddha trăiesc și se manifestă în același mod. Aceasta este Trikaya (doctrina celor trei corpuri).
În Jodo Shinshu avem și explicația celor două corpuri în conformitate cu care Dharmakaya naturii de Buddha corespunde cu primul corp din doctrina Trikaya iar Sambhogakaya și diversele Nirmanakaya sunt grupate în al doilea corp care este numit Dharmakaya metodelor pline de Compasiune. Așadar, Buddha Amida în care te încrezi tu este ÎN ACELAȘI TIMP Amida ca Dharmakaya al metodelor pline de Compasiune și Amida ca Dharmakaya naturii de Buddha.
Natura de Buddha va exista întotdeauna iar diverșii Buddha care sălășluiesc în ea și îndeplinesc nenumărate activități pentru a ilumina ființele de-a lungul universurilor samsarice vor continua să existe de asemenea. Natura de Buddha este terenul comun al tuturor Buddha la fel cum Statul Major al armatei este locul unde se întâlnesc toți generalii. Nimeni nu poate spune că doar Statul Major există iar generalii sunt personaje fictive sau mituri. La fel, nu putem afirma că doar natura de Buddha există dar nu și Buddhașii care au atins-o. De fapt, Buddhașii nu pot exista fără natura de Buddha iar natura de Buddha este fundamentul natural al tuturor Buddha. Numai după ce o descoperim și sălășluim în ea putem să fim numiți Buddhași. Fiecare Buddha continuă să fie o Persoană Iluminată având aceeași natură de Buddha ca toți ceilalți Buddha.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu