sâmbătă, 9 aprilie 2022

Shinjin (credinţa) şi natura de Buddha

Întrebare:
„În unele scrieri ale lui Shinran Shonin se spune că shinjin este însăşi natura de Buddha. Cum explici asta?”
 
Răspuns: În primul rând, chiar dacă spunem în limbaj obişnuit că avem shinjin (credinţă în Buddha Amida), în realitate acesta nu este proprietatea/creaţia noastră ci ceea ce Amida trezeşte în noi.
 
În al doilea rând, Amida este un Buddha, ceea ce înseamnă că s-a trezit către natura sa de Buddha. Natura de Buddha a lui Amida este la fel cu natura noastră de Buddha, pentru că toate fiinţele au aceeaşi natură înnăscută de Buddha sau acelaşi potenţial de a deveni Buddhași. Însă, spre deosebire de Shakyamuni (Buddha istoric) sau Buddha Amida, noi ne aflăm acum la nivelul de fiinţe ignorante și personalităţi iluzorii, fiind produsul a numeroase ataşamente şi diferite tipuri de karmă. Această personalitate iluzorie supusă karmei este cea care se naşte în mod repetat în diferite sfere de existenţă. 
Credința (shinjin) nu poate fi însă produsul personalităţilor noastre iluzorii care se schimbă în funcţie de karmă de la o viaţă la alta sau de la un moment la altul, deoarece ar însemna că aceasta ar fi şi ea ceva supus schimbării iar nu „shinjinul precum diamantul” de care vorbeşte Shinran. Aşadar, shinjin (credința) este manifestarea lui Buddha Amida, provine din Iluminarea sa şi pentru că Iluminarea înseamnă atingerea naturii de Buddha, putem spune că, în sens ultim, shinjin este manifestat în mintea noastră de Buddha Amida din această ultimă Realitate a naturii de Buddha.
 
Întrebare: Putem avea acces direct la natura noastră de Buddha fără ajutorul lui Amida?
 
Răspuns:  Nu. În alte şcoli buddhiste se spune într-adevăr că adepţii pot accede direct la natura înnăscută de Buddha prin diferite metode şi tehnici de meditaţie, însă în Jodo Shinshu credem că asta nu mai este posibil din cauza nivelului spiritual foarte jos al fiinţelor din această epocă întunecată (ultima epocă Dharma).
 
Dacă ne încredem în Buddha Amida suntem asigurați de nașterea în Tărâmul Pur unde patimile noastre oarbe şi iluziile se topesc automat asemenea ghieții care întâlnește focul iar natura noastră înnăscută de Buddha este revelată instantaneu. Din acest motiv spune Shinran că shinjin (credința) este natura de Buddha – anume shinjin este Calea către natura de Buddha.
 
Vă rog, țineți minte aceste două înțelesuri:
 
1)     Shinjin este înrădăcinat în Realitatea ultimă a naturii de Buddha, fiind manifestat de Buddha Amida în noi din Realitatea ultimă a naturii de Buddha
2)     Shinjin este Calea către descoperirea naturii noastre de Buddha
 
Am oferit mai multe explicații detaliate într-un capitol special din cartea mea Simple Teachings on Emptiness and Buddha nature (Învățături simple despre vacuitate și natura de Buddha)[1], așa că vă rog să o citiți cu atenție. Așa cum am explicat acolo, atât credința (shinjin) cât și Nembutsu sunt manifestate în mintea și pe buzele noastre de Buddha Amida ca Dharmakaya al metodelor pline de compasiune (Amida ca Sambhogakaya) din Dharmakaya naturii de Buddha. De aceea ele NU sunt fenomene samsarice și NU sunt vide (nu sunt vacuitate), ci ADEVĂRATE ȘI REALE. Credința și Nembutsu sunt adevărate și reale deoarece sunt înrădăcinate în Realitatea ultimă și pot fi folosite de Buddha Amida să ne ducă în tărâmul lui iluminat, el însuși adevărat și real, unde vom descoperi automat natura noastră înnăscută de Buddha, cea adevărată și reală.
 
Doar vehicule adevărate (Legământul Principal, Credința, Nembutsu) și prieteni reali (Buddha Amida) ne pot duce către destinații reale (Tărâmul Pur unde atingem natura de Buddha).

Articol util: 



Niciun comentariu:

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- CREDINTA SI NEMBUTSU IN BUDDHISMUL JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Persoane interesate