luni, 29 martie 2010

Shinjin (credinţa) şi natura de Buddha



Întrebare:
“În unele scrieri ale lui Shinran Shonin se spune că shinjin este însăşi natura de Buddha. Cum explici asta?”

Răspuns:
 În primul rând, chiar dacă spunem în limbaj obişnuit că avem shinjin (credinţă în Buddha Amida), în realitate aceasta nu este proprietatea/creaţia noastră ci ceea ce Amida trezeşte în noi.


În al doilea rând, Amida este un Buddha, ceea ce înseamnă că s-a trezit către natura sa de Buddha. Natura de Buddha a lui Amida este la fel cu natura noastră de Buddha, pentru că toate fiinţele au aceeaşi natură înnăscută de Buddha (Buddheitate) sau acelaşi potenţial de a deveni un Buddha. Însă spre deosebire de Shakyamuni or Amida Buddha, noi ne aflăm acum la nivelul de fiinţe ignorante ori personalităţi iluzorii, produsul a numeroase ataşamente şi diferite tipuri de karmă. Această personalitate iluzorie şi supusă karmei este cea care se naşte în mod repetat în diferite sfere de existenţă.

Shinjin nu poate fi produsul personalităţilor noastre iluzorii care se schimbă în funcţie de karmă de la o viaţă la alta sau de la un moment la altul, deoarece ar însemna că acesta ar fi şi el ceva supus schimbării iar nu “shinjin-ul precum diamantul” de care vorbeşte Shinran.
Aşadar, shinjin este manifestarea lui Amida ca Buddha viu, el vine din Iluminarea sa şi pentru că Iluminarea înseamnă atingerea naturii de Buddha, putem spune că în sens ultim, shinjin este manifestarea naturii de Buddha via Amida în forma sa transcendentă (Sambhogakaya).  În acest fel cred că trebuie să înţelegem cuvintele “shinjin este însăşi natura de Buddha”.

Credinţa nu poate apărea direct în noi din natura ultimă de Buddha fără ajutorul/mijlocirea lui Amida, deoarece nu putem primi nimic direct de la aceasta în starea în care ne aflăm de fiinţe neiluminate, sub multele straturi de iluzii şi rele karmice care ne acoperă natura de Buddha. De aceea avem nevoie de Amida în forma sa transcendentă (Sambhogakaya), el fiind cel care ne poartă, prin shinjin, către natura de Buddha, pe care o atingem direct imediat ce murim şi intrăm în Tărâmul său Pur.

Shinjin (credinţa) şi nembutsu-l credinţei sunt singura legătură (deşi indirectă) pe care fiinţele obişnuite o au în această viaţă cu natura lor de Buddha.

Întrebare:
 Putem avea acces direct la natura noastră de Buddha fără ajutorul lui Amida şi fără shinjin?

Răspuns:
 Nu.
 În alte şcoli buddhiste se spune într-adevăr că adepţii pot accede direct la natura înnăscută de Buddha prin diferite metode şi tehnici de meditaţie, însă în Jodo Shinshu credem că asta nu mai este posibil din cauza nivelului spiritual foarte jos al fiinţelor din această epocă întunecată (ultima epocă Dharma).

Aşadar, fără să accedem direct la natura noastră de Buddha în această viaţă, intrăm mai întâi, prin shinjin, în sfera de influenţă a lui Amida, care este pasul indirect spre Buddheitate. Dacă primim shinjin în viaţa de aici, atunci în momentul morţii ne naştem în Tărâmul Pur, unde patimile noastre oarbe şi personalităţile iluzorii sunt imediat transformate în Buddhaşi iluminaţi, capabili de a salva alte fiinţe.

Note:
(1)daţi click pe cuvintele în albastru. Acestea duc spre articole utile în înţelegerea expresiilor respective.

(2)alte articole utile pentru înţelegerea termenilor "Buddha", "natura de Buddha", "Amida Buddha", "Tărâm Pur" click aici:

Niciun comentariu:

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- ÎNVĂŢĂTURI BUDDHISTE JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Google+ Followers

Persoane interesate

Copyright © Cirlea Gheorghe Adrian